Naast luier plassen

Mijn zoontje is zo'n twee weken oud en sinds deze week plast hij regelmatig naast zijn luier. Er gaan wel 3 outfits per dag doorheen. Nu probeer ik op alles te letten (plooitjes aan de zijkant naar buiten, plasser naar beneden, luier strakker en hoger plaatsen etc.) maar niets schijnt te helpen. Word er moedeloos van...

Herkent iemand dit en heb je een suggestie over hoe dit op te lossen?
 
Hai Hendrina,
dank je voor je reactie. Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd maar mn zoontje heeft nogal slanke benen en daarbij ging het ook erlangs..
Mischien moet hij eroverheen groeien maar zou het fijn vinden als ik eerder al een passenden oplossing zou vinden.
 
ons zoontje kon zijn hele rúg nat plassen (voorbij z'n luier, plassertje was naar beneden.)Dat was al in de eerste week. Het was een raadsel voor de kraamhulp. Bij ons hielp een grotere maat ook. Vrienden van ons hadden een mini-kindje (45 cm) en die vouwden de bovenrand om (plakkers wat lager en dan eroverheen vouwen) waardoor het bij de beentjes strak genoeg zat. We gebruiken trouwens pampers, van broers/zussen hadden we al over slechte ervaringen met andere merken gehoord. (ging ook alles langs/doorheen)
Soms weet je de oorzaak gewoon niet, maar het gaat vanzelf weer over.
sterkte!
 
Hoe herkenbaar! Mijn zoontje is 3 weken oud en heeft het ook al een paar keer gehad. We blijven maar wassen!
Lijkt mij juist te gebeuren wanneer de luier te groot is. Mijn zoontje is een kleintje en heeft maatje 1 van de pampers. Deze past wel goed. Ik probeer de luier aan de achterkant wat hoger op te trekken. Lijkt wel wat beter te gaan...
 
Bedankt voor alle reacties! Wat fijn dat ik niet de enige ben, vroeg me al af wat ik niet goed deed...
Een kleinere maat luier (pampers prematuur) helpt in zijn geval. Hij is eigenlijk niet prematuur maar deze luier zit strakker bij de benen en dat helpt.
De andere merken zijn inderdaad wat wijder en op dit moment nog niet geschikt voor hem.

groetjes
 
Terug
Bovenaan