Nabloedingen / menstruatie

Hoi meiden,

Ik ben ruim 4 weken geleden bevallen en sinds een dag of 5 zijn de bloedingen vrijwel helemaal gestopt. Hooguit af en toe nog een klein beetje licht gekleurd slijm, maar zeker geen bloed meer.
Nu heb ik ineens sinds gisteren weer best wel wat bloed, echt donker van kleur en ook lichte buikpijn en een beetje gevoelige vagina. Dit zijn dingen die ik normaal gesproken altijd heb bij een menstruatie!
Zou het kunnen, dat ik nu alweer ongesteld ben geworden?? Lijkt me wel heel erg snel eigenlijk... of ervaren jullie ook dat het bloeden helemaal over lijkt te zijn en dan ineens weer begint?

Groetjes, 10e

hey 10e

ik was zelf na een week op drie van het ergste vloeien af. Dat wil zeggen: het was nagenoeg weg op iets wat op "gewone afscheiding" leek na.
Zowel de verloskundige, als de kraamverzorgster (kreeg couveuse nazorg, wat een uitvinding), huisarts en gyneacoloog vertelde bij het volgende;
Het kan zijn dat het even weg is maar als je je leven weer wat meer op pakt: gaat fietsen en echt beduidend meer gaat bewegen dan kan het zijn dat het toch weer (even) terug komt...............

Ik weet niet of je in de afgelopen dagen ook meer bent gaan bewegen, misschien dat dat de oorzaak kan zijn? Ik heb het ook maar van horen zeggen.
Ik heb er zelf geen last van gehad maar was noodgedwongen relatief snel na de bevalling weer mobiel omdat Noah in het ziekenhuis lag......

Misschien dat er nog andere meiden zijn die er wat meer van weten????

groetjes marion

Hallo,

De bloedingen kunnen een aantal dagen weg zijn en daarna kan je zomaar ineens weer gaan bloeden.....maar het kan natuurlijk ook best een menstruatie zijn.....maar ik had na beide zwangerschappen 3 weken gebloed, toen een week niet en dan ineens wel en bij mij was het geen menstruatie maar gewoon bloeding van na de bevalling

Hoi,

Ik ben zelf 5 weken geleden bevallen en sinds deze week heb ik geen bloedverlies meer. Het zou best kunnen dat het je menstruatie is. Bij borstvoeding blijft de menstruatie meestal nog een poos weg. Die menstruatie heb ik echt niet gemist tijdens de zwangerschap, maar helaas gaat dat er binnenkort ook weer van komen

groetjes
Jadeje

nou inderdaad.....ergens wel jammer dat die menstuatie inderdaad weer terug moet komen.

Wie dat bedacht heeft......... Tenminste dat denk ik nog wel eens hoor.
Zeker als ik de reclame van always hoor: je menstruatie is een manier om je te vertellen dat alles goed werkt.... Fijn hoor. Volgens mij hebben meiden die meer moeite hebben om zwanger te raken ook gewoon een menstruatie dusse... maar goed dat is mijn ongezouten mening.

ben vier weken geleden bij de huisarts geweest voor een recept voor de pil. Ook direct maar begonnen en dus heb ik de eerste al weer te pakken gehad!
Was trouwens gisteren bij de gyn voor de nacontrole. Hij vond het een minder geslaags plan dat ik aan de pil ben begonnen.
Schijnbaar is het zo dat wanneer je een hoge bloeddruk hebt of hebt gehad dat ze je liever een spiraaltje geven.
ik vond het zelf weer zonde omdat ik denk dat het er niet echt lang in zal zitten (omdat wij toch graag een tweede willen en daar geen jaren mee willen wachten).... Toe maar heb ik weer een nieuw dilemma!

Maar dat laatste even terzijde!

Meiden allemaal weer succes met de happy period (zoals always het noemt.....)

groetjes

Hello,

Nou, net even de verloskundige gebeld; volgens haar zou het goed kunnen dat het al wel een menstruatie is. Ik ben er zelf ondertussen ook bijna van overtuigd... het bloeden wordt steeds heftiger en is ondertussen ook echt heel helder rood. De nabloedingen van de bevalling waren eigenlijk altijd donkerbruin (oud bloed) met kleine stolsels, en niet zo heel helder rood als dit is. Daarbij ben ik nu ook nog eens strontchagerijnig, dus ik denk dat we inderdaad weer mogen genieten van de 'happy period'
Alhoewel het in mijn situatie eigenlijk reden tot een feestje is, omdat ik PCOS heb en daardoor veel moeite heb moeten doen om zwanger te raken. Voor mijn zwangerschap werd ik iets van 3 keer per jaar ongesteld, dus het zou wel heel bijzonder zijn als mijn cyclus zich dus schijnbaar door de zwangerschap keurig heeft hersteld. Zó keurig dat ik 4 weken na de bevalling alweer netjes ongesteld wordt!

Groetjes 10e

Hai!
Ben nu ruim 2 weken verder en verlies nagenoeg geen bloed meer... Kan al een week met inlegkruisjes volstaan. Merk wel dat het iets meer is als ik een dag wat actiever ben geweest...
Bij mn oudste heb ik ook maar 2 weken gevloeid en werd ik netjes na vierenhalve week weer ongesteld. Dat zal nu ook wel weer zo iets worden... Alhoewel nu de bortsvoeding veel beter op gang is, dus het kan ook nog even wegblijven. We wachten het wel af.
Groetjes!!

Ik vloeide maar tot 2 weken na de bevalling. Maar misschien is dat omdat ik een keizersnede heb gehad. Het kan  trouwens toch zo zijn dat je niet ongesteld wordt als je borstvoeding geeft? Ik geeft (ook) borstvoeding en hoop dat mijn menstruatie nog even uitblijft.

Terug
Bovenaan