Nacht afkolven en stuwing

<p>Hallo dames,</p><p>Onze zoon is inmiddels 5 weken oud en meld zich iedere 3 uur voor een voeding. Ik geef volledige borstvoeding. Nu zou ik graag eens een flesje willen afkolven zodat mijn man deze aan hem kan geven waardoor ik wat langer kan doorslapen en 1 voeding oversla. Maar hoe doe ik dit ivm. Stuwing? Mijn lichaam is natuurlijk gewend om iedere 3 uur te voeden en als ik een voeding over sla staan me borsten op springen en word ik daar natuurlijk wakker van.. </p>
 
Ja je hebt idd kans dat je er wakker van wordt. Maar denk dan alsnog dat je langer slaapt dan drie uur. Je kan het proberen en kijken hoelaat je wakker wordt door de stuwing. Hopelijk op een moment dat je kleintje weer wil drinken en anders toch een beetje zelf de druk er af kolven.
Zelf had ik hier ook veel last van. Zeker de eerste nacht dat m'n dochtertje doorsliep. Zij sliep de hele nacht en ik zat om 4u 's nachts te kolven. En waren m'n borsten daar eindelijk aan gewend, kwam ze weer voor een voeding 's nachts ??.
Succes en doe lekker oordopjes in! Dan wordt je niet wakker van ze
 
Waarschijnlijk red je het wel hoor...
Mn zoontje is 4 weken, komt ook iedere 3/4 uur snachts, maar vd week opeens 6,5 uur! Niet gepland maar wel gebeurd... Ja het zat vol maar ging prima ??
 
Ik kolfde voor ik naar bed ging, duikte t logeerbed in en werd om 4 uur snachts wakker met mega volle borsten, die ik toen ook heb afgekolfd. Ik had heerlijk lang geslapen. Ideaal om bij te tanken! Ik voedde toen ook iedere 3 uur en t brak me op. Ik heb het 2 of 3 keer zo gedaan als ik wat meer slaap nodig had.
 
Ik redde dat niet, als ik niet om de 2-2,5 uur (in mijn geval) hem voerde, dan had ik een doorweekt bed, terwijl ik zeker geen overproductie had ofzo. Is ook tot een maand of 4 zo gebleven bij mij, daarna ging het langzaam aan steeds langer duren tussen de voedingen 's nachts (en overdag volgde dat iets later ook). Ik kon wel kolven ipv hem aan de borst leggen 's nachts, maar als je dan alsnog net zo vaak wakker bent helpt dat natuurlijk niets voor je nachtrust. Mijn man heeft wel overdag heel veel geholpen om te zorgen dat ik dan tussen de voedingen door in elk geval even kon bijtanken.
 
Terug
Bovenaan