Nacht doorhalen

Hallo,

Mijn zoon is bijna 13 weken en slaapt nog geen enkele nacht door.... Hij blijft gewoon om de 4uur komen. 's middags slaapt ie wel lang, 6-7 uur....
Hem overdag langer wakker gehouden hebben we ook al geprobeerd...werkt niet...'s avonds zwaardere fles ook...zonder succes...

Wie heeft er tips??
Groetjes Claudia
 
Ja het ligt er toch aan dat ie overdag dan teveel slaapt.
het is per kind afhankelijk. Die van mij slaapt rond de 16 uur per dag, dus ik heb makkelijk praten.
's Avonds in bad doen, een beetje lavendel olie in het badje stoppen. Dan kan hij lekkerder slapen. Is de temperatuur tussen de 18 en 20 graden. Heeft hij makkelijke kleding aan. Is de luier wel goed (kunnen ze ook wakker van worden en zich dan realiseren dat ze honger hebben).
En als hij dan overdag slaapt is dat prima, maar prbeer hem ongeveer 3 uurtjes voordat hij naar bed moet, niet meer te laten slapen. Dus als je hem rond 8 uur in bed wil stoppen, dan moet je hem rond 5 uur wakker maken/houden. Je kan dan al om 7 uur met het badje beginnen, en daar gewoon een heel ritueel van maken (doe ik ook). Rustig aan en uitkleden, Met hem spelen op het aankleedkussen, knuffelen. Rustig in bad, rustig afdrogen en langzaam insmeren en masseren (dat werkt vooral goed voordat ze gaan slapen). Daar ben je dan wel dik een half uur mee bezig. Daarna zijn fles en in bed leggen. Dan is hij zo vermoeid, dat hij best wel eens zou kunnen doorslapen, alleen van het badje en de communicatie met jou al.
 
Bij ons is het ook een drama! Onze zoon van 5 mnd begint om 4 uur s'middags al aan zijn nachtslaap. Waardoor hij dus om 4 uur snachts klaarwakker in zijn bedje ligt en wil spelen. Hij blijft dan ook 3 uur lang wakker tot een uur of 7. Dan is het tijd voor zijn fles, maar is hij doodmoe en slaapt dan door tot 11 uur, tot zijn volgende fles. Wakker houden is ook geen optie, en volgens het cb is dit geen probleem. Maar we kunnen toch niet iedere nacht om 4 uur al opstaan?
Ik ben heel benieuwd of iemand goede tips heeft!
 
Mijn dochter sliep snachts door toen zij 3.5 maand was, nu 4,5 maand,maar word rond 5:00 uur wakker, geef haar de speen en slaapt tot 7:00 door. Vaak gaat het zo ,maar soms helpt het niet ,na 3 keer de speen heb gegeven geef ik toch maar de fles. s,avonds geef ik rond 22:30 de laatse fles met pap. Heb nog gedult zou ik zeggen.
 
Terug
Bovenaan