Nacht fles eraf halen...

Hoi hoi

Ik wil bij mijn zoontje van 1 maand oud de nacht voeding eraf halen hij zit nu op 7 voedingen van 75 ml en wil naar 6 voedingen van 90 ml.

Snachts meldt hij zich maar bij de fles van 23 uur moeten we hem wakker maken. Heeft hier iemand tips hoe ik ik hem kan laten melden om 23 uur en snachts door slaapt??
 
Hoe laat komt hij `s nachts? En wat als je hem niet wakker maakt om 23u? Hoe laat komt ie dan? Misschien komt ie dan vroeg in de nacht? En red hij het daarna wel tot de ochtend?
 
Snachts meld hij zich tussen 3 en 4.

En we hebben eigenlijk nog niet geprobeerd om hem niet wakker te maken bij de fles van 23 is inderdaad wel een optie om te kijken wat hij dan doet maar ben bang dat hij dan van 19 uur tot 3 a 4 uur snachts slaapt en niet van 23 uur tot 6 a 7 uur sochtends
 
Hoi Bianca,

6.00u-9.30u-13.00u-16.30u-20.00u-23.00u werd ongeveer ons voedingsschema toen we op 6 voedingen overstapten. We moesten onze dochter ook wel wakker maken om 23u, maar dan sliep ze door tot 6u; als we haar om 23u door lieten slapen kwam ze om 3u 's nachts, dus dan liever 's avonds wakker maken voor een goede nachtrust zelf, heb je meer aan je dag :)

Succes ermee!
 
Ik lees graag mee, hier hetzelfde probleem.

blijft zich melden om 3 of 4 uur. Wakker maken hoef ik hier niet. Ze heeft flinke honger en komt zelf ook s nachts komt ze zelf.
 
Ik heb vanaf de geboorte op verzoek gevoed. En we hadden ook wel veel geluk dat ons zoontje na een week of 9 zichzelf een "schema" had aangemeten van 19u tot 7u slapen en dus tussen 7u en 19u 6 flessen nuttigde soms zat er maar 60-90 minuten tussen en soms 4uur.

Nu is hij 9 maanden en heeft sinds een week of 7 dat hij `s nachts ineens heel verdrietig wakker word alsof hij helemaal alleen op de wereld is en dan besef je wel hoeveel fijn het is als ze de nacht doorslapen. Maar dat komt ook wel weer.
 
Ik zit op een fles teveel en maakte hem rond 23 uur ook wakker om de nacht weer rond 4 a 5 uur te komen maar nu ben ik vorig weekend gestopt met hem wakker maken. Tussen half 8 en half 9 leg ik hem op bed. De eerste nachten kwam hij rond 5 uur pas weer en daarna dan rond 8 uur. Sinds twee dagen komt hij tussen 00:00 en 01:00 uur maar slaapt daarna wel door tot 7 a 8 uur.

Hij is 4 maanden oud. Ik denk dat hij zich nu een nieuwe schema aan het aanmeten is en blijf dus nog maar even zo doorgaan. Kom wel steeds iets boven de 1000 ml uit maar samen met fruit/groente hapjes is het nog niet gelukt hem minder melk te geven dus hij zal het wel nodig hebben



mijn eerste zoontje Siep met 9 weken a door dus voor mij is dit ook nieuw haha
 
Terug
Bovenaan