Nacht kleding

Hoi allemaal

Buiten vriest het snachts, maar binnen natuurlijk niet. Wat doen jullie je kleintje aan snachts ?

Romper? Pyjama? Slaapzak met of zonder mouw? Dekentje?

Ik ben heel benieuwd !

Ik heb een temp meter speciaal voor babys in de kamr hangen wat ook de luchtvochtigheid meet omdat die op de babyfoon nooit klopt. Tis bij haar 21 graden en het ideaalste is tussen 16 en 18. Een romper met lange mouwen pyama en slaapzak met lange mouwen is prima voldoende. Niet een te dikke slaapzak trouwens 1,5 tog is prima. Ik had eerst 3 tog kmdat ik ook dacht dat het te koud was maar dit was veel te warm en dat is gevaarlijk. Als ze het koud heeft dan hoor je dr wel snachts

Bij ons wordt het op de babykamer wel heel koud snachts (onder 16 graden). Bij ons dus korte romper, pyama, slaapzak 3tog met mouw en dekentje, al wordt deken plus slaapzak afgeraden en trappelte ze de deken vaak weg (dit was vanaf 6 maanden ofzo). Het koudste moment is tussen 3en5uur, als dat t moment is dat ze vaak wakker wordt, zou ik dikker aankleden. Ik blijf het ook lastig vinden.

Het is ook een beetje uitzoeken waar je kleine het beste in slaapt. De oudste heeft een koele kamer en slaapt in de winter onder een herfstdekbed met één beentje buitenboord want die heeft het altijd warm. De jongste heeft de warmste kamer en slaapt in een winterslaapzak met nog een wollen dekentje over hem heen want hij heeft het altijd koud. 

2,5j: Hier zakt het s nachts tot een 15/16 graden. Ligt in romper met lange mouwen + pyjama lange mouwen onder een winterdekbed.   
5maanden: romper, kleertjes, zomer puckababy, nunki lakentje en over de beentjes nog een dekentje.

Terug
Bovenaan