Nacht laten huilen

Mijn zoontje is dinsdag alweer 9 maanden! Maar nog steeds de nacht niet over.... speen werkt niet en oppakken om in slaap te wiegen werkt ook niet want dan is hij klaar wakker en kijkt hij alle kanten op.... dus geven we toch maar de fles, want dat is het makkelijkst en snelst....

Hij komt nu tussen 23.00 en 1.00 ,en ook nog tussen 3.00 en 5.30...
Ik heef dan de eerste keer flesje van 120+4 en de 2de keer 120+3

Vaak word hij in de ochtend rond 8uur wakker

(De laatste tijd is het dus ook nog tussen de23 en 1uur... dus heel erg vermoeiend)

Ik hoor vaak over mensen over gewoon laten huilen een nacht en dan is hij de nacht over. Ik was er eerst op tegen, maar denk toch dat ik het wel proberen... hij is volgens mij goed op gewicht, eet voldoende...

Maar nu heb ik wel paar vragen over dat laten huilen...

- Kan ik hem ook beneden laten huilen (zat te denken in camping bedje in de gang) omdat mijn andere zoon (3jaar) anders ook wakker heb
Of is dat niet handig omdat het niet zijn eigen plekje is??

En moet ik dan gelijk de huil van 23.00 tot 1.00 al doen? Of alleen die van half in de nacht?

En helemaal niet meer naar binnen. Of toch om de 10 min naar binnen en stteds iets langer 10min, 15min, 20min, 25min???

Wij hebben laten huilen als verder alles in orde was. Schone luier, even geknuffeld, en dan tijd om weer te slapen. Na een a twee nachten kwam onze zoon niet meer. Ik vond het wel heel rottig om te doen, maar we konden gewoon niet meer en hij slaapt nu als een engel (hij is inmiddels 2 jaar). Ook met de hechting is niks mis, hij is een lekker knuffelbeertje ? 

Krijgt hij overdag genoeg binnen? Bij onze dochter was het slapen sterk gekoppeld aan genoeg voeding.
Als we overdag een eetmoment gemist of onvoldoende meegepakt hadden, kwam die er 's avonds nog achteraan. + Tijd tussendoor uiteraard.
Ik zou eerder die andere zoon uit logeren sturen, dan je zoon ook nog op een andere plek leggen.
Aan de andere kant kan omgevings verandering ook de oplossing zijn.
Ken iemand die had vergelijkbaar probleem, en op wintersport vakantie bleek het spontaan over. Kwam ook niet meer terug na thuiskomst.

je zou ook nog eerst kunnen proberen om die late avond fles wat voller te laten zijn? Dus bijvoorbeeld 180+6 of, dat helpt hier goed, een papfles ( wel beetje opbouwen qua hoeveelheid pap)? 
missvhien het proberen waard voordat je over gaat op laten huilen? Heb je in ieder geval alles geprobeerd.
overigens vind ik met 9 maanden nog niet doorslapen niet heel bizar, maar 1 ipv 2 keer komen zou wel fijn zijn, zeker ook voor jullie!

Ons zoontje is ook net 9 maanden en kwam tot een week geleden ook nog 2x per nacht, om ongeveer dezelfde tijden.
Een maandje geleden zijn wij met slaaptraining gestart, omdat hij altijd mij nodig had om in slaap te vallen. Daar wilde ik vanaf. Ik heb het op deze manier gedaan:  https://themommymyway.com/sleep-training/
Dus in bed en pas na 15min even geruststellen als hij nog niet sliep. Dit hebben we eerst overdag gedaan en daarna ook s avonds.
Toen is mijn zoontje een weekend bij opa en oma geweest (toevallig, had niet met de training te maken). En het lijkt wel alsof hij door een weekendje ergens anders slapen uit zn patroon is getrokken. De eerste nacht weer thuis sliep hij opeens door! Nu wisselt het een beetje af, de ene nacht slaapt hij door, de andere nacht wordt hij nog 1x wakker en geef ik hem een flesje, als hij na 12en wakker wordt. Als hij op een ander moment wakker wordt (gebeurt niet vaak) laat ik hem en ga er niet snel heen. Door de slaaptraining kan hij nu weer goed zelf in slaap vallen en als hij niks nodig heeft, doet hij dat dus ook in de nacht, meestal binnen 20min. Ik hou wel in de gaten of hij niet overstuur raakt, dan ga ik natuurlijk wel kijken. Maar als hij alleen een beetje jammert, laat ik het hem zelf proberen.

En in antwoord op je vraag: ik zou hem niet ergens anders in een camlingbedje zetten, maar dit in zn eigen bed proberen. Dat is zijn slaapplekje en wil je vertrouwd houden en juist daar oefenen. 
Wordt je andere zoontje er sowieso wakker van? Bij mij slapen de oudste kinderen vrijwel altijd door het gehuil heen, pas na een uurtje of 5 in de ochtend worden ze er soms wakker van.
Anders is het misschien een idee om de oudste een weekendje te laten logeren als je dit gaat oefenen met de jongste? Mijn ervaring is dat als je hier mee begint en echt consequent doet, ze al na enkele nachten een stuk beter slapen.

Terug
Bovenaan