Nacht voeding 14 maanden

<p>Hey </p><p>Ik heb een vraagje over de nacht voeding  van mijn zoontje van bijna 14 maanden.</p><p>Hij wil nog steeds 2 nacht voedingen een om 12 dan dringt hij 120cc op en om 4 uur drinkt hij 180cc op. Voor hij maar bed gaat 8 uur drinkt hij nog eens 210cc bijna op. Overdag krijgt hij genoeg voeding binnen.</p><p>Heb al alles geprobeerd om hem rustig te krijgen maar wil alleen maar zijn fles ook geen drinken echt zijn melk. Laten huilen heeft geen zin hij blijft krijsen.</p><p>Nou is hij onlangs bij een vriendin blijven slapen en wonder boven wonder sliep hij daar tot half 8 door. Maar eenmaal thuis weer nacht voeding en half 7 wakker.</p><p>Ik zit met mijn handen in mijn haar kan iemand mij raad geven.</p><p> </p>
 
Pfoe, nog 2 voedingen elke nacht.. pittig! Ik heb een dochter van 16 maanden. Ze krijgt in principe geen voeding meer s nachts, alleen als ze wakker is en écht niet meer door gaat slapen. Ik geef haar altijd 2x haar speentje terug voordat ik een fles geef. Nooit gelijk een fles. En ook nooit meer dan 90cc. Ze heeft die voeding helemaal  niet meer nodig, t is puur omdat ze het lekker vinden/iets nodig hebben om ff door te slapen. Ik geef s nachts nooit geen volle flessen, al vanaf ongeveer 6-7 maanden niet meer. 
Misschien kun je proberen je kindje eerst op een andere manier te troosten, pas na 2-3x opnieuw huilen een fles aanbieden. Dit is voor jezelf wel pittig want je moet nog vaker je bed uit.. maar ze moeten leren dat ze niet gelijk een fles krijgen. Ik laat mijn dochter vaak ook wel 10 minuutjes mopperen voor ik de fles geef. Soms valt ze vanzelf weer in slaap. 
En ik zou proberen steeds minder grote flessen te geven. Een paar nachten 150cc, dan 120cc, dan 90cc-60cc. Zo leren ze dat ze niet altijd met een hele volle buik moeten gaan slapen. 
Ik ben bang dat het langzaamaan gewenning wordt/is voor je kindje. Op deze manier willen ze nog steeds een voeding als ze 2 jaar zijn..
Hier zijn er weken dat ze heerlijk slaapt zonder voeding, en dan ineens een paar nachten dat ze het wel nodig heeft. Ik probeer het tot het minumum te beperken omdat ik bang ben dat ze het dan elke nacht wil, maarja soms ontkom je er gewoon niet aan..
 
Dank je voor de tip 
Uiteraard geef ik niet meteen de fles zijn speen slaat hij uit mijn handen water wil hij ook niet en als ik hem vast heb blijft hij makkelijk 30 min door krijsen.
Maar kan idd wel minderen met de fles 
Bedankt voor de reactie 
 
 
Terug
Bovenaan