Nacht wakker voeding ophogen?

<p>Goedemorgen,<br />onze baby is acht weken. Zijn twee weken geleden van zes naar vijf flessen gegaan omdat hij sliep van halftwaalf tot zes of halfzeven.nu we op vijf flessen zitten komt hij snachts standaard tussen half vier en vijf. Ik rek het met speentje tot zeven uur. hij valt op mij in slaap anders blijft hij maaien met zijn armen en ontroostbaar  We zitten nu dus een maand op dezelfde hoeveelheid voeding is dit normaal? Gaven 6 keer 135 ML nu vijf keer 165 ML</p>

6x135 is haast hetzelfde als 5x165 maar elke 6 uur een flesje is wel iets stabieler lijkt me. Wij worstelen hier nu ook een beetje mee. 

Wat weegt jullie kindje? Bovenstaande hoeveelheden zitten wij ook op maar ons kindje is al bijna 16 weken ?

Ja hoor kijk naar je spruit, ze geven heel goed aan of ze meer of minder nodig hebben. Ik vind eerlijk Gezegd rekken voor zo'n kleintje wel een dingetje. 

Hier een beetje hetzelfde. Mevrouw is 10 weken en sliep al een paar weken door. Nu komt ze s nachts tussen 4 en 5 weer. Ze kreeg 5x165 en we zijn nu dus aan t ophogen. Gewoon steeds een beetje meer, we kijken wat ze op kan. Ze laat t zelf wel staan als t teveel is. Onze meid is vanaf de geboorte al een flinke en hongerige meid geweest (woog 9 pond) en krijgt dus ook forte voeding. Rekken is bij ons echt geen optie, ze heeft t echt nodig en laat dat duidelijk merken ;) ik geloof dat babys prima zelf aan kunnen geven wat ze nodig hebben. Lekker een beetje ophogen dus!

Of gewoon een nachtvoeding geven?? Je baby is pas 8 weken! Dit kan nog maanden nodig zijn hoor. En dat ze eerder wel een paar weekjes doorsliepen zegt niks over of dat zo blijft. Je hoort het zo ontzettend vaak dat de nachtvoeding terug komt rond die tijd. Rekken met acht weken vind ik best wel heftig, zeker als ze zegt dat je kindje zo overstuur raakt.

Hij weegt nu vijf kilo. Hij slaapt vanaf 20:00 dan geef ik rond 23:00 een fles. Nu word hij dan wakker rond 4:00. Zodra ik hem in mijn armen leg is hij stil en slapen we samen door tot 7:00. Dus ik weet dan niet zo goed of het honger is of dat hij geknuffeld wilt worden. En dan vraag ik mij af als ik de laatste fles ophoog of dat eventueel zou uitmaken.. 

Je kunt het gewoon eens proberen toch? Als hij t laat staan, ook prima, dan weet je dat. T is soms idd moeilijk in te schatten of ze honger hebben of gewoon behoefte hebben aan contact. Dus een beetje uitvogelen wat voor jullie werkt! Elk kindje is anders en jij kent je kindje het beste :)

Gewoon om 4.00 een voeding geven???? Dat kan nog wel maandenlang nodig zijn hoor, geloof me.... waarom urenlang rekken en op je borst laten slapen? Hij is super klein. Gewoon voeden en terug naar zn bed en dan zie je wel weer hoe laat hij wakker is.
Ik lees de laatste tijd zoveel van zulke berichten en vraag me echt af waarom niemand gewoon een nachtvoeding geeft. Dat hebben ze gewoon nodig!! Eenmaal doorslapen betekent zeker niet dat ze dat altijd blijven doen. Soms hebben ze gewoon honger of hèlpt een flesje sowieso dat ze weer lekker in slaap vallen
 Geloof me, dit gaat gerust 1-1.5 jaar lang zo door. Soms een paar goede weken en dan weer wat slechte weken. Geef gewoon die voeding! Doorslapen doen zelfs kinderen van 3 of 4 jaar nog lang niet altijd, dan worden ze weer wakker van een enge droom of zijn ze bang in t donker. T is toch altijd wat en dat is heel normaal..

Terug
Bovenaan