Nachtangsten of iets anders?

<p>Hallo,</p><p>Mijn zoontje van 17 maanden is ineens al 4 nachten op rij aan het spoken.</p><p>Hij wordt schreeuwend wakker en niets is goed. (Hij werd wel eens vaker huilend wakker maar dan was het gelijk goed als ik hem oppakte) Na wat gegoogle dacht ik misschien aan nachtangsten. Want hij wordt echt agressief als je hem probeert te troosten, knijpen krabben etc en nog harder schreeuwen. Het enige wat eigenlijk niet klopt met nachtangsten is dat hij je wel lijkt te zien. Als je bijvoorbeeld een flesje voor zijn neus houdt neemt hij heel soms een slokje of anders slaat hij de fles weg. En hij heeft het pas als hij een uur of 6 heeft veel geslapen ipv in de eerste 3 uur zoals op internet start bij nachtangsten. </p><p>Iemand een idee of het ook iets anders kan zijn of ervaring/ tips?</p>
 
Met 18 maanden heb je weer een slaap regressie. Ik gok dat hij daar even last van heeft.

Hier ook gehad .. en na 3 weken was het weer over. Heel vervelend.. probeer te blijven troosten. En hou vol.. het gaat echt over
 
Die van mij heeft zelfde gehad ik geloof niet in die slaap regrezsiez met liedjes zingen wat drinken ging het goed. En lampje aan ik liet hem wel recht op zitten help en hij ook recht op zitten zodra in ging liggen met hem werd die boos toen eenmaal in slaap neer gelegd
 
Ah fijn om mee te lezen. Onze Dochter van 20 maanden heeft er ook weer een handje van vol. Zelfs terug geweest naar de KNO arts buisjes eruit? Nee hoor niets aan de hand.
 
Volhouden maar:) Het komt goed:). Wij hebben een slaaptrainer Sammy die geeft haar wel troost. Wellicht dat nog een idee. Gewoon door het lampje en doordat hij ook slaapt. 
 
Ja deze staat er echt om bekend dat hij lang kan duren, hier duurde hij van 17 tot 19,5 maand ongeveer, ik dacht dat ik krankzinnig zou gaan worden ? en in het begin was het niet zo heftig, maar het wordt erger totdat er een piek is bereikt en dan zwakt het weer af en dan is het ineens over...
Er zijn zoveel ontwikkelingen gaande, plus dat het echt geen baby meer is, dus hij kan heel goed allerlei maniertjes bedenken om jou steeds terug te laten komen (hier was dat 500x achter elkaar al z'n knuffels uit bed blijven gooien en dan keihard gaan janken ?)
Sinds dat het over was, maakte hij zowel fysiek als mentaal echt sprongen vooruit. Dagelijks nieuwe woorden zeggen, ineens op zijn grote loopfiets passen met zijn voeten plat op de grond en opeens begon hij ook de lolbroek uit te hangen. 
Dus het is het allemaal uiteindelijk weer gewoon waard... maar voor jullie is het nu nog even in overlevingsmodus ?
 
Heel herkenbaar. Ons zoontje van 16 maanden is al ruim 2 maanden iedere nacht meerdere keren wakker. Hij wordt krijsend wakker, zit overeind en is ontroostbaar. Het ergste is nog dat hij hapt naar adem. Hij is zo overstuur dat hij bijna geen lucht krijgt. Wij zijn hiervoor bij de kinderarts geweest en die heeft vastgesteld dat hij last heeft van 'pavor nocturnus'. Ontstaat meestal pas op iets latere leeftijd, maar kan dus ook op deze leeftijd beginnen.
 
Terug
Bovenaan