<p>Hallo iedereen,</p><p>Mijn dochter van 14 maanden is altijd een goede slaper geweest. Op 9 maanden overgebracht naar haar eigen kamertje en nooit een probleem geweest. De laatste paar weken is dat plots veranderd. Eerst staken we dat op de tandjes die doorkwamen, dan had ze een buikgriepje...</p><p>Maar het is echt extreem hoe ze wakken wordt snachts. Het gaan slapen, lukt steeds heel goed. Om 19u mooi in haar bedje en slaapt ze meteen in. Maar enkele uren later wordt ze schoppend en krijsend wakker. Ze is dan echt zichzelf niet. Schoppen, schreeuwen, kloppen, handjes in de mond steken, overstrekken met haar hoofdje volledig naar achter. We namen haar steeds uit bed en probeerden haar te kalmeren. Dit duurde uren. We gaven ook pijnstilling in de gedachte dat ze pijn had van de tandjes of buikgriep. Pas na uren met haar rondlopen en wiegen viel ze eindelijk weer in slaap. Maar wij zijn de wanhoop nabij.</p><p>Gisteren las ik dan op verschillende forums over nachtangsten. Dit kwam zeer herkenbaar over en omschrijft exact wat er met haar gebeurt. Maar normaal is dit op latere leeftijd. Heel zeldzaam op zo jonge leeftijd. Deze nacht heb ik dan eens geprobeerd haar niet wakker te maken en gewoon te laten doen. Wel opgepakt zodat ze zich niet pijn kan doen, maar niet wakker gemaakt. Na 10 minuten viel ze effectief weer in slaap.</p><p>Zijn er nog mensen die dit al op zo vroege leeftijd hebben meegemaakt? Wat zijn jullie ervaringen? Hoe lang heeft dit geduurd? Zijn er nog tips om dit tegen te gaan?</p><p>Alvast bedankt voor jullie antwoorden.</p>