Nachtangsten

<p>Mijn zoon van 6 is een hele lieve jongen het enige wat er met hem aan de hand is, is dat hij tics heeft en nachtangsten. De nachtangsten slopen me. Ook omdat ik 2 andere kleintjes nog heb. Ik vraag me af hoe lang deze fase gaat duren en of andere ouders ook kampen met nachtangsten van een schoolkind. Ik heb al geprobeerd om niet veel tv te laten kijken en meer buiten te laten spelen tot aan vaste ritme en noem maar op. Maar dagelijks wordt hij jankend wakker en het houd pas op als die goed wakker is dan slaapt hij weer. Dit gaat helaas ten kosten van ons allemaal. Mijn zoon weet de volgende dag van niets. Alleen ik weet niet meer tot hoelang dit gaat duren en door wat dit wordt veroorzaakt..</p>
 
Mijn zoontje 2,5 jaar had ook last van nachtangsten je kan ze dan het beste niet vasthouden want dat schijnt het alleen maar erger te maken. Ze gaan vanzelf weer verder slapen en de volgende ochtend weten ze er niks meer van. Althans zo werkte het bij mijn zoontje 
 
Ja vreselijk! Wij zijn met onze dochter uiteindelijk naar een homeopaat gegaan omdat ik niet meer wist wat ik ermee aan moest. Dat hielp heel goed, kan je echt aanraden. 
 
Hoi, hier was onlangs ook al een onderwerp over gestart: https://www.oudersvannu.nl/forums/onderwerp/driftbui-night-terror/
Ik weet niet hoelang dit al speelt bij jullie? 
 
Hi Fristii,
Mijn dochter heeft hier ook zo ontzettend last van gehad. Het is niet alleen erg om te zien, want je kan ze niet vasthouden of knuffelen, maar het is ook zo vermoeiend voor jullie zo elke nacht in de weer. 


Wat bij ons voor een ommekeer heeft gezorgd is dat we uitvoerig met haar de dag zijn gaan doornemen. Elke avond bespreken we haar dag en gebruiken hiervoor het boekje Slaapklets (bestellen via boekhandel of bol). Het is even investeren in de tijd voorafgaande het slapen, maar hopelijk werkt dit voor jullie ook. Het was voor onze dochter een manier van de dag verwerken en het heeft als voordeel dat ze wat uitvoeriger vertelt over de dag ;-) bij haar komt het nauwelijks meer voor. Bij onze jongere zoon zien we het nu ook af en toe, dus dat wordt weer een nieuw boekje bestellen.
heel veel succes en hopelijk gaat het werken!
groetjes
allison
 
 
 
Ach ja dat is altijd zo naar. We hebben het met onze dochter ook gehad. Ik heb een ei gekocht wat licht geeft er waar je een paar drupprls etherische olie met water in kan doen. Dat zet ik een half uur voor ze gaat slapen aan. Ook neem ik samen met haar haar kamer door een zegt ze waar de monsters zitten en spray daar monsterspray. Helpt het? Ja want ze slaapt weer door dus ik vind het prima! Het ei kan je kopen bij www.degroenelinde.nl
 
Terug
Bovenaan