Nachtdienst

<p>Nacht dienst....</p><p> </p><p>Ik ga in november weer werken en waarschijnlijk worden dit nachtdiensten. Ik ga dan 2 nachtdiensten werken. Ik zou dan woensdag de nacht in gaan. Dan gaat dochter donderdag ochtend naar oma. Donderdag nachtdienst en vrijdag overdag naar het kinderdagverblijf. De rest van de week ben ik gewoon thuis. En de diensten zouden dan van 23 uur tot 7 uur zijn.</p><p>Mijn dochter is dan 4 maanden als ik weer zou gaan werken. Hoe doen andere nachtdienst mama's dit? Met kolven en voeden, ik wil eigenlijk dan nog niet stoppen met bv, maar dan zou ze 2 dagen en 2 nachten geen live bv krijgen. Kan ik beter gaan afbouwen naar flesvoeding?</p>

Hoi.
Waar werk je precies nachtdiensten?
Ik werk ook nachtdiensten in het ziekenhuis.
Bij ons (in de ziekenhuisen) is in het CAO vast gezet dat je tot 6 maanden geen nachtdiensten hoeft te doen (als je het niet wilt). 
Ik heb het ook niet eerder gedaan, toen onze zoon 7 maanden was heb ik mijn eerste 4 nachten weer gedaan en dit viel echt tegen. Ookal was er overdag goede zorg voor mijn zoon, ik was kapot na die 4 nachten. Was het helemaal niet meer gewend, ook al werkte ik alweer 4 maanden dag/  avonddiensten. De nachten vielen echt tegen.
Met kolven heb ik geen ervaring, maar denk er goed over na.. als je nog niet wilt stoppen met borstvoeding zou ik echt even je cao bekijken. 
Succes!! 

Geen ervaring met nachtdiensten. Maar ik ben gaan werken toen mijn kindjes 3 maanden waren. Ze kregen 4 dagen in de week afgekolfde melk, dus ook niets live. Je mag 25% van je werktijd aan kolven besteden, of dat nu s nachts is of overdag. 
Ze hebben tot 10,5 maand en 12 maanden borstvoeding gehad. 
In onze cao is het ook zo dat je geen nachtdiensten hoeft te draaien de eerste maanden. 

Nee ik wil zelf de nacht in. Dit omdat het meer verdient, dus hoef ik niet veel te werken. Ik zou dan in een verzorginverzorgingstehuis gaan werken. Op een pg of somatische afdeling. 

Is het een optie om te gaan voeden bij oma, of op het kdv?
dat maakt de periode van niet-live voeden korter...

Kay, 

beetje off topic. Maar als ik jou was zou ik somatiek kiezen.
verder is het prima te doen, nachtdiensten en baby/kindje.  (Werk zelf ook in de zorg.) 
succes! 

Hoi
Ik werk zelf ook in de zorg met nachtdiensten en vind het zeer aangenaam. Toen ik eerst terug moest starten hadden ze me terug vroege en late gegeven en heb toen gesmeekt om terug naar de nacht te mogen! ? hiervoor hoef je niet naar flesvoeding over te schakelen. Je kan gerust afkolven en deze dan met het flesje laten geven. Mss al wel zelf eens testen van tevoren? Tijdens het werk heb je ook recht op pauze voor af te kolven. Deze pap kan je dan overdag meegeven voor je kindje.
Veel succes!

Terug
Bovenaan