nachtdiensten

Ik ben nu 6 weken zwanger en werk in een verpleeghuis waar ik ook regelmatig nachtdiensten draai.
volgende week heb ik nachtdiensten en zit nu in dubio.
Moet ik het op mijn werk al gaan vertellen dat ik zwager ben en de nachtdiensten niet meer draaien of kan ik nu nog gewoon de nachtdiensten draaien.
Ik voel me verder goed, af en toe last van zuurbranden en vandaag een zeurend gevoel links onder in mijn buik.
6 okt moet ik voor het eerst naar de vk.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom!

Gelukkig heb ik momenteel alleen slaapdiensten, die zijn goed te doen!
Ze zeggen dat nachtdiensten sowieso niet goed zijn voor je gezondheid.. Maar nu nog een nachtdienst draaien, kan niet heel erg veel kwaad (denk ik).. Op mijn vorige werk werkte een collega ook gewoon nachtdiensten, terwijl zij zwanger was.. Volgens mij tot 20 weken.

Maar voor de zekerheid zou ik de vk even bellen, dan weet je het zeker.

Hallo aukje,

Die zeurende pijn links herken ik, heb ik ook last van en nog steeds ben morgen 15 weken.

over de nachtdiensten, als jij zoiets hebt ik wil ze niet meer draaien dan zou ik het toch overleggen met je teamleider. ze moet vervangend werk voor je zoeken dan.

ik kan mij er wel wat bij voorstellen.
ik werk zelf in de zorg.
Gelukkig niet in de nacht.
maar zou het ook niet willen.

Succes ermee

Hoi,
Ik werk ook nachtdiensten. Nu heb ik afgelopen nacht mijn laatste gedraaid. Op mijn werk vinden ze het namelijk niet goed dat een zwangere nachtdiensten draait.
Ik merk dat ik ook meer tijd nodig heb om bij te komen en ik voel me dan ook goed beroerd, ook al heb ik verder nergens last van.

De keuze ligt bij jou en je bent het niet meer verplicht...

Gr Ilse

He.
kom even invallen,want ben eind maart uitgerekend van ons 3de wondertje.ik zit ook in de zorg(verpleeghuis)en was destijds zwanger van ons 2de kindje.en had toen ook nachtdiensten.en moest ze ondanks ik 3 mnd zwanger was gewoon draaien,je probeert het maar gewoon werd er gezegd,ondanks de enorme moeheid(viel gewoon in slaap snachts,wat totaal de bedoeling niet is bij ons)maar was gewoon zoooo moe!pas toen ik 4 mnd was hoefde ik de nacht niet meer in,volgens mij staat dat ook in het cao.hoop voor je dat je eerder niet meer hoeft,want zwanger zijn en nachtdiensten doen is gewoon heel zwaar,zeker als je nog meerdere kids hebt
liefs jootje

Hoi,

Mij lijkt het ook niet zo verstandig om nachtdiensten te draaien ik weet niet met hoeveel man personeel jullie zijn tijdens zo'n nachtdienst,maar je moet altijd voorzichtig zijn met tillen.

je kan het beter vertellen en dan kun je andere diensten draaien.

Een vriendin van mij hoefde tijdens de zwangerschap ook geen nachtdiensten te werken.

welkom bij de mei mama's en succes met je zwangerschap.

gr

je mag gewoon werken in de nacht,
ik heb eerder ook in het ziekenhuis gewerkt en daar deden ze tot en met drie/ vier maanden en dan stopten de nachten.
succes

je mag idd werken in de nacht als je zwanger bent,maar is wel zwaar,zeker als je overdag maar een paar uurtjes kan slapen.
bij ons ben je alleen in de nacht op 32 bewoners.
en tillen kan geen kwaad voor eventueel een miskraam(zei onze verloskundige)wel oppassen voor je bekken enz.
liefs jootje

Terug
Bovenaan