nachtelijk dilemma!

Kian ging gisternacht om half 3 roepen dat ik een flesje moest gaan maken! Tuurlijk doe ik dat niet en negeer zijn nachtelijke pogingen. Totdat ie na een halfuur ging roepen: "mamma, Kian heeft honger!". Tsja, dan breekt je hart toch! Welke moeder laat z'n kind nou met honger in bed liggen? Maar ik dacht ook: "als ik vannacht .......dan morgennacht....". Dus ik heb het 3 kwartier aangehoord en toen ik helemaal hopeloos op zoek was naar een stukje nachtrust heb ik een fles pap gemaakt. (oei oei)
Daarna ging ie (na dus 1,5 uur roepen) lekker slapen.
Nu had ie gisteravond z'n maag leeggespuugd voor het slapen, en daarna niet meer echt wat gegeten. En hij ging dus vannacht weer : "mamma, Kian heeft honger!".
Tsja, wat doe je dan?
 - opvoeden (je kan moeilijk iedere nacht opstaan om een fles eten klaar te maken)
 - of heeft ie echt honger omdat ie met een lege maag is gaan slapen
 - maar als je die fles geeft...misschien komt het er weer met dezelfde gang uit....

Nou, toen ik er eenmaal uit was wat ik ging doen (was van plan een flesje te gaan maken) riep m'n man naast me : "Kian! Je moet nu gaan slapen"
En toen was het stil! En bleef het stil!
Hihi, moeders is dus weer te zacht voor dit soort nachtelijke dilemma's...
Ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Ik hoop dat hij ondertussen ook wat slaap gaat inhalen!

Liefs Nelleke

Tsja, ik geloof dat ik hem een soepstengel o.id.zou geven en een paar slokken melk maar daar het ook bij laat, als er echt niets in zijn maagje zit.

Maar ik heb een voorbeeldige slaper en zelfs al wordt hij midden in de nacht wakker dan slaapt hij binnen vijf minuten weer (zelfs als hij in het uur daarvoor 5 keer zijn maag heeft leeggespuugd). Dus ik ben niet echt een graadmeter.

Annemieke

Hoi Nelleke,

Ik snap jouw gevoelens daarbij wel hoor. Je denkt immers al heel snel dat ze iets tekort komen. En aan je nachtrust moeten ze nu eenmaal niet komen. Ik heb de afgelopen week zo'n 4 gebroken nachten gehad en ik kan je zeggen dat je dan heel toegeeflijk wordt, zolang je maar weer zo snel mogelijk zelf weer kunt gaan slapen. Gelukkig is het hier zo dat Siebe wakker werd, begon te roepen en zodra ik op zijn kamertje kwam ging hij al weer liggen en binnen een minuut was hij weer vertrokken, maar ja, zo werkt dat bij dus weer niet!! Wel grappig dat hij na de 'instructie' van jouw man wel meteen ging slapen, de boef!!

Hoe is het vannacht gegaan?

Groetjes Fonske

OOOOO, zo herkenbaar! Als Tessa wakker wordt s'nachts krijg ik haar echt niet in een paar minuten weer stil en rustig..manlief loopt naar haar kamer en na 3 tellen is ie weer terug en slaapt Tessa weer verder......Hoe hij dat doet?............(haha, maar hij slaapt wel verder als Tessa begint, dus ik kan er vaak als eerste uit......)
Echt honger kunnen ze niet echt hebben zo s'nachts...(word jij wel eens om 3:00 uur wakker omdat je zo'n honger hebt?) (nu met Sonja misschien wel!). Vaak toch een vorm van ff aandacht e.d. Ik ben ook meer toegevelijk, ook omdat ik niet wil dat Meike wakker wordt van Tessa';s nachtelijke avontuur. Een slokje water, een zakdoekje, een extra knuffel, een nieuwe luier...alles uit de kast en 9 van de 10 keer is het snel weer stil......
weltrusten....

Lisenka mv Tessa en Meike

Nou, ik heb dus inderdaad wel eens honger snachts....
Zeker als ik even heb wakker gelegen, dan gaat m'n maag echt knorren. En ik ga er dan dus ook uit om een ontbijtkoek  of een glas melk te  pakken, anders slaap ik echt niet mee rin.  En ik weet dat Kian vaak snachts ook even wakker ligt. Voorheen ging hij dan alleen zingen, trommelen  en kletsen, en daar slaap ik toch makkelijker doorheen als door gejengel dat ie honger heeft.
M'n moeder vertelde dat ze bij ons altijd in de hoek van het bed een liga neerlegde. Als we dan wakker werden en honger hadden dan konden we (zonder hen wakker te maken) die liga pakken. Maar ja, dat is pedagogisch ook niet mijn soort oplossing (maar honger snachts zou dus best iets genetisch kunnen zijn, ahah)
Het gaat nu redelijk. Hij wordt wel wakker een paar keer, maar hij houd het geen uur meer vol. Dus ik denk een kwestie van nog even doorbijten.
Liefs NElleke

Hay Nelleke,

Tja...zou kunnen dat hij echt honger heeft!!
Weleens lastig, he om erachter te komen of het nu echt waar is, of uitproberen.

En honger 's nachts?? Het kan inderdaad wat je ook zei van jezelf.
Hier nog zo'n mama. Als ik 's nachts wakker wordt en niet snel in slaap val krijg ik ook soms honger. Ga ik dan niets eten (omdat ik geen zin heb om eruit te gaan en omdat het koud is) dan wordt ik helemaal misselijk van de trek!!!
En moet ik ook echt even iets eten, anders val ik helemaal niet meer in slaap.

Groetjes, Marianne

Terug
Bovenaan