nachtelijk huiluurtje

hallo allemaal,

In augustus zijn we wederom papa en mama geworden van een dochter. Tot op heden deed ze het hartstikke goed, sinds 2 weken sliep ze zelfs af en toe door. Nu is ze 8 weken en sinds een week heeft Fleur last van een nachtelijk huiluurtje, zo tussen 3 en 4. Ze heeft geen honger, maar ligt gezellig een uur of langer te zeuren. We hebben al geprobeerd met een tutje, maar die spuugt ze gewoon uit. Laten huilen en om de 10 minuten gaan kijken ook geen optie. Overdag is het geen probleem, ze slaapt goed, en ik heb niet het idee dat ze te veel slaapt overdag.

We worden er knettergek van, ook omdat onze oudste dochter er nu ook wakker van wordt

Wie heeft de gouden tip ?

Groetjes

mamafleur

hoi,

nou ik heb de gouden tip niet voor je..maar wel hetzelfde probleem..het is een ramp..
afgelopen nacht is mijn man van ellende een rondje met onze kleine man gaan rijden..het is inderdaad echt brullen en hij wil verder niets..geen eten, geen speen alleen maar schreeuwen.
10 minuten in de auto en meneer was vertrokken..pff eindelijk denk je dan..maar goed eenmaal terug kwam hij een uur later voor zijn fles..shit!!
daarna heeft hij gewoon verder getukt en overdag heb ik ook geen problemen met hem..

succes ermee...

ik heb ook geen gouden tip, maar misschien dat je dochter nog de nacht en dag verwisseld?
Dan zou je kunnen proberen om haar overdag wat meer wakker te houden zodat ze snachts meer moe is.
En wat ik in het begin deed als Jari snachts niet goed sliep is hem lekker bij me in bed pakken (evt. op het aankleedkussen tussen jullie in) dan hoef je er ook niet steeds uit. En nu slaapt hij netjes gewoon de nachten in zijn eigen bed dus volgens mij kun je er bij die kleintjes geen gewoonte van maken.
Suc6 Nessie

Mmm...gouden tip...die wil ik ook wel.

Die van ons is nu 12,5 weken en heeft nog geen een nacht (!!) doorgeslapen....gaap.
En inderdaad, nachts is het mekkeren, mekkeren en nog eens mekkeren.
Van de +/- de 6de t/m de 10 week waren het volgens mij vooral krampjes snachts. Ik heb Cinabay druppels gebruikt. Dat hielp wel een beetje, maar kon niet voorkomen dat ie toch soms nog krampen had. Hierdoor moesten we wel 5 a 6 keer per nacht eruit. Echt dodelijk vermoeiend.

Nu sinds een paar dagen wordt het ietsje laten. Nu word hij namelijk om 4.00 uur wakker. En dan begint het gemekker. En inderdaad echt niet van de honger, want vannacht heb ik hem niks gegeven en pas om 8.00 uur vanochtend de eerste fles.
Hij was al wakker vanaf 6.00 uur, maar wel vrolijk...dus dan is het geen schreeuwende honger lijkt mij.

Maar goed.....wij proberen nu om er niet bij elk mekkertje en huiltje uit te gaan. Dat is wel moeilijk, maar misschien leert hij zo wel om even te huilen en vervolgens weer in slaap te vallen.

En verder........volhouden.....tis echt vermoeiend, maar je doet er zo weinig aan he.

Wij proberen ook af en toe een beetje af te wisselen. Dus de ene nacht de een en andersom.....dan is het ook iets beter vol te houden.

Succes in ieder geval. Het scheelt misschien om te weten dat je niet de enige bent!

Bedankt voor de reacties. Fijn om te horen, dat het bij meer gezinnen 's nachts feest is. We hebben de afgelopen week gewoon doorgezet en toch maar eerst  na 5 minuten dan na 10 minuten enz naar haar toe gegaan. En het lijkt te werken ! Vanochtend werd ze om 5.45 wakker en na een tutje werd ze weer om 6.30 wakker, mooie tijd voor de fles. Hopelijk blijft het goed gaan. Alleen gaat morgen de wintertijd in, dus een uur langer 's nachts. Vroeger, toen we nog geen kinderen hadden,  vond ik het heerlijk zo'n uur langer, maar nu houd ik mijn hart vast.

Groetjes mamafleur

Terug
Bovenaan