nachtelijke dilemma's

A

Anoniem

Guest
Ik wil even wat aan jullie voorleggen want ik kom er zelf niet helemaal uit...

Birgit is nooit een kanjer geweest met slapen.. ik heb er alles aan geprobeerd, en denk nu dat t ooit vanzelf gaat gebeuren..
Nou zit ze de laatste tijd al niet helemaal leker  in r velletje (17 mnd sprong.. tandjes?)
Ik geef ook nog steeds BV, en dan vooral dus 's avonds en in de nacht.

Nu heeft ze alweer een poosje dat ze tussen 4 en 5 wakker wordt, dan leg ik haar aan de borst en weer in bed ( ook vaak rond 0000-0100 en dan slaapt t ze meteen), en dan wordt t een drama, madam wil niet in haar bed! Na een half uur gillen en overstuur gaan haal ik haar er dan maar uit, en meteen weer "nam nam"en aan mijn shirt trekken.. ik denk dan van t is goed met je! eergiste bleef ze drammen, slaan, driftbuien, huilen.. niets mee te beginnen. Mijn vriend is toen een fles melk gaan maken, madam drinkt m helemaal leeg en valt in slaap!? honger dus! vanmorgen tzelfde liedje... Nu eb ik gisteravond geprobeert om voor het slapen een fles melk te geven, maar daar was ze niet zo enthousiast mee..
Ook is het overdag niet zo'n ster met drinken, een enkel slokje thee of sap, maar ze wil (thuis) vooral aan de borst. Nu geeft ik echt niet altijd toen, maar voordat ze gaat slapen mag ze wel.
Je zou dus denken dat mijn BV gewoon niet genoeg is, maar daarnaast zou je denken dat ze aan haar eten etc overdag genoeg voldoning zou moeten hebben. Ook heb ik water geprobeert vannacht maar daar werd ze nog kwader van. Nou pikt ze van mij toch niet echt een fles, maar met die fles melk lag ze naast me.

Ik moet er bij zeggen dat we met Birgit al een heleboel te voorduren hebben gehad met huilen, slapen etcetc en het CB bureau zegt zelfs (ook de pedagoog in het zkhs) dat het geen doorsnee meisje is... Regelmaat is erg belangrijk etc dat proberen we ook echt door te voeren..

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik had al bedacht om haar dan rond haar eerste wakkere moment de fles te geven, maar de ene keer slaapt ze van 7 tot 5 en soms dus een tussen stop. Ook wil ik niet meteen de BV stoppen, maar t wordt wel een keer tijd natuurlijk. Misschien is het over een week weer voorbij maar vind t gewoon raar dat ze zo'n honger of dorst heeft. toen ik laatst een nachtje weg was had ze in een nacht 2/3 liter melk gedronken.. voor t slapen en 'sochtend.

Ik geef haar btw soja melk voor 1-3 ivm koemelk allergie.. Een papfles vind ze ook niets trouwens... (ik heb echt al bijna alles geprobeerd)

Ik hoop dat jullie t een beetje snappen.. ik hoop gewoon dat iemand misschien een opmerking maakt met daar in iets waar ik nog niet aan gedacht heb!

sorry voor de weer oh zo blonde tikfouten...   te snel gedaan...

Hoi Evelien,

Moeilijk he, zo'n kleintje dat niet wil slapen en dat je onderhand  uitgedacht bent.
Wij hebben hier thuis ook een nachtbrakertje hoor. Sven is nu 16 maanden, de nachten die hij doorgeslapen heeft, zijn op 2 handen te tellen denk ik.

Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat Birgit dorst heeft. Je vertelt dat ze overdag bijna niets drinkt. Dat vertaalt zich dan naar de nacht. En het enige wat dan lekker is, is natuurlijk bij mama aan de borst!

Ik zou beginnen om te proberen haar overdag meer te laten drinken. Sven heeft ook erg moeten wennen aan ander drinken (naast melk). Misschien kun je beginnen om afgekolfde melk in een fles of drinkbeker te doen? Met Sven ben ik begonnen met verdunde appelsap. Van diksap moest hij spugen. Zo langerzamerhand drink hij verdunde coolbest vitaday en nu ook de opgroeimix van roosvicee.

Ik weet uit andere verhalen van je dat Birgit een pittige tante is maar ze zal er toch een keer aan moeten geloven. Je kunt niet bezig blijven.

Ik weet niet of je haar 's avonds in bad doet? Sven is namelijk aan het oefenen om uit een beker te drinken en dat doen wij in bad. Superleuk vindt hij dat. Water erin en oefenen maar. Daarmee krijgt hij zo vlak voor het slapen mooi nog wat slokjes mee.

Onze knul is ook pas sinds een week of 2 van de avondfles af hoor dus maak je geen zorgen als je meisje nog niet genoeg heeft aan alleen haar avondeten. Maar om te beginnen zou ik toch kijken of ze overdag niet meer wil drinken.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike

Hai,

Hier nog zo'n mama van een niet doorsnee meisje. Vannacht was het hier ook weer raak. Mette is bijzonder gevoellig en heeft veel regelmaat nodig. Om haar lekker door te laten slapen eten we iets later 's avonds. Rond 18.00/18.15 uur. Heel veel eerder lukt op werkdagen zowiezo niet. Na haar avondmaaltje krijgt ze een flink schaaltje vanille vla van Alpro (zelfde oorzaak als bij jou).  Dit vult erg goed en ze vind het lekker! Als Mette in de nachten wakker wordt is het probleem de laatste tijd vaak het dromen. Kan het zijn dat je dit verward met honger? Als ik Mette wat zou geven dan drinkt ze dat ook weg hoor. Drinken is ook een vorm van troost he. Hoe moeilijk ook...ik troost haar tot ze weer rustig is. Desnoods in het donker op onze slaapkamer. Daarna breng ik haar terug naar haar eigen bedje. Dat was altijd KRIJSEN met de grote K en niet heel even ook. Maargoed ik heb doorgezet en nu komt ze al stukken minder. Ik zeg ook tegen haar 'mama legt je in bed en jij gaat slapen. Mama komt je niet nog een keer halen'. Het is dan nog wel protesteren af en toe maar ze weet dat ik niet toegeef en geeft het dan zelf toch ook maar op. Kortom een flinke bak vla als toetje voor het verzadigde gevoel en toch een aantal keren goed door laten huilen hoe moeilijk ook! (ik lag wel eens jankend in bed). Mette heeft tevens de hele dag een goede anti lek beker met water tot haar beschikking. Als ik haar op gezette tijden de beker geef drinkt ze namelijk ook veel te weinig. De beker is altijd voorhanden en op momenten dat zij er zin in heeft drinkt ze de beker zomaar leeg. Ik heb de bekers van Difrax. Lekken niet! Enne ik doe er dus alleen water in aangezien al die sapjes erg slecht zijn voor de tandjes. Ze vind water heerlijk inmiddels.

Sterkte!
gr.Ing

Bedankt voor de reacties.

Ik ben idd vandaag continue drinken aan het aanbieden. Dat drinken met een bekertje in bad ga ik ook eens proberen. En ik heb ook nog de alpro vanille vla in de koelkast staan, dus dat krijgt madam vanavond ook. Dat krijgt ze niet elke dag omdat daar ook suiker in zit.. maar ik ga vandaag gewoon alles proberen om te kijken of t wat uithaalt! Vannacht zet ik de fles gewoon weer naast t bed, dan ben ik overal op voorbereid.

Ik moet zeggen dat  Birgit vandaag ook echt stikvervelend is, hangerig en dreinen, ik wordt er MOE van.. misschien is het het sprongetje of misschien de uitwerking van het drukke weekend.. erg vermoeiend iig! Ze eet ook slechter, ze wil wel, maar dan op de meest rare momenten en als ze in haar stoel zit smeert ze het liefst margarine op har gezicht..

Ik   hoop maar dat het een fase is, iig ga ik wel de hele tijd  met de fles en of beker achter haar aan!

Evelien

Jee..wat naar. Is het niet een idee om een tuitbeker of fles (waar ze ook uit drinkt) naast haar bed te zetten? als ze dan in de nacht wakker wordt, moet je er toch even heen en laat je haar zien dat ze dat zelf kan pakken...
en wie weet...als het echt dorst is.....

Succes! x Anouk

Hee Evelien,

En, hoe is het de afgelopen nachten gegaan?
Is Birgit nog steeds zo aan het spoken?

Groetjes,
Maike

Hoi Maike!

Nou het gaat de laatste nachten nog niet heel veel beter. Maar het bekertje in bad is een groot succes, en ik biedt zoveel mogelijk drinken aan.
Vannacht was ze weer wakker rond 4u (net als de nachten ervoor) en nadat ze aan de borst gedronken heeft wil ze niet meer slapen. MAAR met de fles gaat ze lekker knuffelen (die ik dan na een half uur gedoe ook nog aanbiedt) vannacht was ik t op een gegeven moment zat en heb ik haar in bed gelegd "jij gaat nu in je eigen bed slapen!" nou en na 10 min was t stil :-S

Ze kan overdag ook echt drammerig (lees een draakje!!!- diepe diepe zucht))  zijn etc dus ik denk dat ze ook in een sprong zit..  

De nachten zijn dus nog niet erg verbeterd,  het drinken gaat beter!  

we tobben weer verder...  

Terug
Bovenaan