Nachtelijke drama's

Loïs is nu 21 maanden oud. Het is een lief kind en altijd opgewekt en vrolijk, maar ze is ontzettend haar grenzen aan het aftasten. Vooral bij mama. Overdag vind ik dit niet zo erg... het hoort erbij... al word ik er soms doodmoe van... naar papa luistert ze veel beter.. herkenbaar?
Nou is het probleem dus 's nachts... als mevrouw in de vroege ochtenduren wakker wordt, dus rond half 6, zet ze een keel op en houdt het hele huis wakker. Ik ga 1 keer kijken of ze haar knuffel en speen nog heeft en als dat het geval ik maak ik me zonder wat te zeggen weer uit de voeten. Ze zet daarna nog een hardere keel op en we laten haar vevolgens gewoon huilen. Met tussenpozen houdt ze dit een uur vol. 5 minuten huilen... 10 minuten stil... enz... daarna valt ze weer in slaap en kan ze soms half 9 halen. Prima... als ik niet hoef te werken. Maar als ik moet werken moet ze er om kwart voor 7 of 7 uur uit en dat kan net het moment zijn dat ze het opgeeft, maar als dit nog niet het geval is wordt al haar moeite dus toch uiteindelijk beloond zonder dat ik het wil!
Het is zo lastig... ze doet dit nu 4 dagen... en vannacht huilde ze zo hard dat ze al hoestend begon te braken. Ze was daar zelf zo van geschrokken dat ze daarna geen kik meer heeft gegeven. Ja een uur later probeerde het nog 2 momenten... daarna was het stil.

Ik weet dat negeren het beste is... geen aandacht zal uiteindelijk leiden tot stoppen... maar zijn er mensen die dit herkennen op deze leeftijd... ik heb het idee dat we midden in de vroege peuterpuberteit zitten. Kan dit?

En hebben jullie nog tips om haar sneller weer te laten doorslapen?

Zucht... lieve groetjes van een moeder die moe is!

He Bloempje,

haha, wat is het weer herkenbaar! ;-) Ook ik denk regelmatig: pff, begint die peuterpuberteit NU al??
En inderdaad, sinds een week ofzo wordt Noah ook consequent rond 6 uur wakker en brult hij alles bij elkaar omdat hij uit bed wil.(wat eerst altijd rond half 8 was) Toch fijn om te lezen dat het herkenbaar is en dus naar alle waarschijnlijkheid (weer) een fase.
We zeiden vandaag al tegen elkaar; misschien moet hij wat later naar bed gaan, maar nu zie ik dat het gewoon weer een fase is, dus tanden op elkaar en doorzetten denk ik dan maar weer. (en lekker veel uit logeren brengen bij oma, haha)

Als Noah zo vroeg wakker wordt proberen we hem wel weer in slaap te laten vallen. Vaak doen we even de gordijnen open en laten we zien dat het buiten nog donker is en alle kindjes nog slapen (en de zon slaapt ook nog, enz enz) Ongeveer de helft van de keren pikt hij het en gaat hij weer slapen, en de andere helft van de tijd blijft hij huilen en roepen, en dan gaat één van ons met hem naar beneden zodat de ander nog even kan slapen.

Veel succes ermee! Je bent ook nog eens zwanger, dus vraag maar lekker wat extra hulp van je omgeving

Liefs, 10e

Hoi,

thomas heeft ook even zo'n moment gehad. Tussen wat ongemakken zoals een verkoudheidje en krentebaard, wil hij nog wel eens zo'n periode van slecht slapen hebben. De laatste tijd was hij helemaal overstuur, wij hem weer terug leggen moe laten huilen enz. Maar goed, het bleek niet de oplossing.
Ik heb een nachtlampje gekocht en opgehangen. Eerst bleef hij nog 2 dagen in het ritme, en met het gebrek aan duisternis volgden er zelfs midden in de nacht enkele speelgeluiden die ik tohc enigzins boos heb bestraft. Nu slaapt meneertje weer door, soms hoor ik hem nog wel eens maar geen paniek meer. Hij kan zien waar hij is pakt zijn verloren knuffels weer en gaat verder slapen. Hij slaapt nu soms van 7 uur tot half 8 's ochtends zonder dat wij wakker worden van hem.

Hey,

dames fijn dat het herkenbaar is. Mevrouwtje heeft vanmorgen ineens weer lekker doorgeslapen. Misschien toch een fase! Vanmiddag is ze ineens koortsig geworden... ik denk van de kiezen... want ze wilde niet eten en bij het tandenpoetsen begon ze heel hard te huilen. Misschien dat het daar dus toch mee te maken heeft gehad.

Hopelijk is het nu weer lekker verleden tijd... we wachten af.

Silvy slaapt ook wat slechter s'nachts.
En als we haar dan oppakken wil ze spelen maar dat is niet bedoeling midden in de nacht.
Dan leggen we haar weer terug met haar speentje..vaak huilt ze dan nog 10 minuten en dan is het stil.
Maar vaak word ze wel 2 of 3 keer wakker in de nacht en dan huilt Silvy ook heel hard en ze moest er ook van de week van braken dat ze zo moet huilen.
Gelukkig heeft ze vannacht helemaal doorgeslapen.
Ik ben nu 10 weken zwanger..naarmate ik verder in de zwangerschap ben zal het ook wel wat zwaarder worden met een dreumes in huis en zwanger zijn.
Gelukkig helpt mijn man ook goed.

Liefs

Ha Bloempje!

Elise is ook nog steeds zo'n nachtbraker. Ze slaapt gelukkig ook wel heel veel nachten door, maar ook nog steeds heel veel niet. Ik kan mij niet herinneren dat wij al een week hebben doorgeslapen sinds haar geboorte..... Zucht....
Echt vervelend dat Loïs nu om 6 uur begint. Elise komt meestal ergens rond 23uur en rond een uur of 3. Dan is ze 's morgens meestal tussen 7.00 en 7.30u wakker. (Dan staan wij ook allemaal op.)

Ik herken wel dat je even gaat kijken of de knuffel en de fopspeen er nog bij liggen, maar daarna zo snel mogelijk weer wegwezen.... Meestal is ze een kwartier tot half uur wakker/huilen/krijsen. Jules kon heel lang wat liggen te piepen, maar Elise krijst echt heel hard! In het begin probeer je vanalles uit en denk je dat er heel wat aan de hand is. Inmiddels weten we dat dat niet zo is. Het is gewoon een pittige dame met een harde stem!

Elise is wat klein van stuk, heeft een heel fijn koppie en nog bijna geen haren op haar hoofd en dan ook nog eens heel blond/wit. Mensen schatten haar altijd jonger in. Of ze vinden haar al zo'n grote babay en dat ze al zo goed kan lopen. Meestal schrikken ze dan als ik zeg dat ze al bijna 2 jaar is.
Zodra ze haar echt bezig zien weten ze al beter! Haar broer heeft haar het trucje geleerd hoe je zelf je jas aan doet, dus dat kan ze al. Ook doet ze zelf haar schoenen aan of uit, traplopen is een makkie, en haar woordenschat neemt met de dag toe! Maar dat zullen jullie ook wel herkennen.

We genieten overal van, want voordat je er erg in hebt zijn ze groot!!!!!

Groetjes Antoi

Wat herkenbaar! Mijn dochter is nu 21 maanden en is echt aan het ontdekken dat ze ook een eigen wil / ik heeft. Op alle vragen die je stelt komt eerst, Nee. Als ik dan zeg, prima, dan niet en weg loop is het, mamma JA JA JA! Ha ha!

Ook onze Anna werd de laatste tijd regel matig huilend wakker. Ze stopte dan pas als we even bij haar bed kwamen en haar een knuffel gaven. Ik had echter het idee dat het ook kwam doordat ze toe was en wat meer vrijheid. Om deze reden hebben we haar Stokke bed een slag groter gemaakt en open aan de voorkant (dat is het handige van die bedden! het is haar eigen bed, dus niet eng, maar dan groter en open). Ze kan er nu zelf in en uit en sindsdien heb ik haar niet een keer meer gehoord! Ik was eerste bang dat ze dan midden in de nacht ging zitten spelen in haar kamer maar tot nu toe (ik klop het af..) is het nog niet voorgekomen.

Succes!!

Wat herkenbaar! Mijn dochter is nu 21 maanden en is echt aan het ontdekken dat ze ook een eigen wil / ik heeft. Op alle vragen die je stelt komt eerst, Nee. Als ik dan zeg, prima, dan niet en weg loop is het, mamma JA JA JA! Ha ha!

Ook onze Anna werd de laatste tijd regel matig huilend wakker. Ze stopte dan pas als we even bij haar bed kwamen en haar een knuffel gaven. Ik had echter het idee dat het ook kwam doordat ze toe was en wat meer vrijheid. Om deze reden hebben we haar Stokke bed een slag groter gemaakt en open aan de voorkant (dat is het handige van die bedden! het is haar eigen bed, dus niet eng, maar dan groter en open). Ze kan er nu zelf in en uit en sindsdien heb ik haar niet een keer meer gehoord! Ik was eerste bang dat ze dan midden in de nacht ging zitten spelen in haar kamer maar tot nu toe (ik klop het af..) is het nog niet voorgekomen.

Succes!!

Terug
Bovenaan