<p>Ik weet dat dit topic waarschijnlijk al honderden malen beschreven is, maar we zijn een beetje radeloos nu. Sinds een kleine maand wordt onze dochter (bijna 7 maanden) bijna iedere nacht rond 03.00 wakker. Het is inmiddels bijna 04.30 en slapen zit er voorlopig nog niet in. Ze wordt rustig wakker, is niet overstuur, huilt niet maar gaat eigenlijk altijd gewoon spelen. Sinds ze door heeft dat ze op de buik kan slapen is ze hier mee begonnen. Ze is echter geen buikslaper. Ze slaapt dan veel onrustiger. Honger is het naar ons idee ook niet, aangezien ze zo rustig blijft. Ze valt ook niet in slaap na een flesje en wil haar dit ook niet aanleren. We hebben al aan verlatingsangst gedacht gezien haar leeftijd maar dan zou zr toch huilend wakker moeten worden of niet? Het enige wat we kunnen bedenken is dat het met haar doorkomende tandjes te maken kan hebben, al heeft ze geen pijn of last. We worden zelf wakker doordat ze gaat draaien in bed en uiteindelijk ‘vast’ zit tegen de bedspijlen aan en ze duidelijk laat horen dat ze dat niet fijn vindt. Ze sliep al met 8 weken door en de nachtelijke uurtjes waren op het 1 a 2 keer geven van haar speentje nooit een probleem. Ovrdag slapen is rond de 4 maanden wel even een flink probleem geweest maar dat is uiteindelijk helemaal goed gekomen. Meestal haalt ze de slaap die ze im 03.00 mist in de ochtend wel weer in, ze slaapt dan uit. We zijn nu aan het kijken of het werkt als we haar gewoon om 07.00 de dag laten beginnen, maar tot bu toe heeft het nog geen effect. En zolang mijn dochter niet slaapt, slaap ik ook niet en dat begint er nu toch behoorlijk in te hakken. Ook als mijn vriend haar probeert in slaap te helpen, lig ik wakker in bed. Wie herkent dit en heeft tips om dit te doorbreken zodat we alle drie weer aan onze nachtrust toekomen.</p>