nachtelijke momenten

Hoi moeders,

 Mijn kleine meid (3 maanden) heeft soms ongelooflijke huilbuien snachts omdat ze haar duim wil hebben maar kan deze nog niet zelf goed inhouden. Als ik haar dan haar speentje geef dan valt ze vrij snel weer weg maar ze heeft erg last van slaapstuipen dus als ze een stuip krijgt en ze is haar speen weer kwijt kunnen we weer naar haar kamer om de speen in haar mond te stoppen. Nu lijkt het net of we dat niet voor haar overhebben maar dat is het niet hoor. Alleen begon het vannacht al om half 3 en om de 15 a 20 minuten terug om de speen erin te stoppen ben nu dus ook behoorlijk gebroken omdat ze dit sinds kort heeft en daarvoor altijd netjes doorsliep. Nu is mijn vraag dus of ik de enige ben met dit of is het normaal dat ze plotseling weer wakker word snachts voor haar speen. En heeft iemand enig idee hoelang het ongeveer duurt voordat ze besef krijgt dat het haar eigen handjes zijn en dat ze dus echt zelf die duim in haar mondje kan stoppen als ie eruit is?? Ik wil niet overkomen als een zeurende moeder hoor maar ik ben gewoon kapot en moest dit even kwijt. Ik vind mijn dochter nog steeds een kanjer en ik hou ook nog steeds super veel van haar.

Nancy
 
Hoi,

Je bent niet de enige hoor. Wij hebben ook nachtenlange spookpartijen gehad en hoewel ik het er ook best voor over heb, is het wel slopend.

Slaapt je kindje op de rug? Ik heb wel eens gehoord van iemand die zo'n tutdoekje aan de speen had gemaakt. Je kunt ze kopen zonder koordje, waar je de speen gewoon doorheen doet. Als je het doekje dan op de borst van je kindje legt, dan houdt dat een beetje tegen als de speen eruit dreigt te vallen. Mijn meisje slaapt op haar zij, dus wij hebben er niet echt iets aan. Het gaat wel over hoor. Rosa is nu 10 maanden en wordt 's nachts al een paar maanden niet meer wakker als ze haar speen kwijt is, wel om andere dingen. Het houdt niet op! Ach ja, ik denk dat het vanzelf wel over gaat.

groetjes,

Desiree
 
Terug
Bovenaan