nachtelijke onrust in begin van de zwangerschap

Hallo, ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger. Nu heb ik weinig klachten hoor dus je hoort me niet klagen. Ben eigenlijk alleen maar moe. Het enige wat ik wel heb is dat ik iedere nacht wakker wordt en dan gewoon een paar uur wakker lig, ondanks dat ik heel moe ben. Dit had ik ook bij mn eerste zwangerschap. Gisteren heb ik van 2 tot 3 op de klok liggen kijken en vervolgens was ik om 5uur alweer wakker. Gisteren avond er laat in en niet overdag gelegen maar vanmorgen om 6uur weer klaar wakker.
Wie herkent dit?

Hoihoi,

Dat had ik inderdaad ook aan het begin van m'n zwangerschap, (ben intussen bijna 39 weken en heb het nu weer:)) Probeer lekker te ontspannen voor je naar bed gaat, kopje thee, warm bad etc. Ik gebruikte ook dormeasan van A. Vogel. Dat mag je gewoon gebruiken als je zwanger bent en zorgde er bij mij voor dat ik wat dieper slieper en daardoor minder snel wakker werd. En als ik wel wakker werd dan viel ik sneller weer in slaap.

Bij mij was het na een tijdje wel over gegaan hoor!

Succes ermee!

Groetjes,
Jo

Hallo,
In mijn 1e zwangerschapheb ik hier ook last van gehad. Uren heb ik wakker gelegen terwijl ik normaal een hele goede slaper ben. In die periode heb ik heel wat boeken verslonden en was de strijk voor mij geen straf meer!!
Succes er mee, hopelijk gaat het snel weer beter.
Groetjes.

Ik herken dit heel erg! bij mij begon het ook ongeveer na week 5 , ik ben nu 13 weken en heb er nog steeds last van. erg irritant vooral omdat je al zo moe (en misselijk) bent. Soms gaat het een paar dagen beter en dan weer niet. heb zelfs wel eens hele nacht wakker gelegen terwijl ik doodmoe was toen ik naar bed ging!
hopelijk trekt het binnenkort weg...

Heel herkenbaar, ben nu 8 weken zwanger en wordt er ook gek van! Lig ook uren wakker. En als je al slaapt heel veel rare dromen, met mensen waar ik niets mee heb. Ik had het bij de eerste ook en dat heeft bijna de hele zwangerschap geduurd, hoop dat dit sneller over gaat ; )

Wel fijn om te weten dat meerder mensen er last van hebben.

Groeten

Hey,

Ik ben een slechte slaper, maar sinds is zwanger ben, is de rust helemaal ver te zoeken en ja daar wordt je erg moe van. Ik probeer overdag te rusten als onze uk van 2 slaapt.

Het schijnt dat de hormonen daar voor zorgen. Het is iets wat erbij hoort. Bij mij is dit de vorige zwangerschap niet meer overgegaan en ik verwacht dit nu ook niet. Ik slik nu 2 keer per week een slaaptabletje om zo nog 2 redelijke nachten te hebben.

Gr. Tamara.

Goedemorgen allemaal,
Wat zijn er veel reacties, dus het is vaker voorkomend probleem.
Ik laat het maar op me afkomen, maar moet wel zeggen dat het gaat opbreken. Lig 's avonds vroeg op bed, want overdag kom ik er ook niet aan toe om even rust te nemen. Mn dochter van 3 slaapt helaas niet meer tussen de middag. Het weekend avonddienst gehad dus moest tot 2300 werken dus voor je dan in bed lig is het weer laat en dan om 5uur half 6 wakker zijn valt niet mee.
Maar hopen dat iedereen snel beter slaapt en straks er een mooi kindje voor terug heeft

groetjes

Ook hier heel erg bekend, slaap ong 2 tot 3 uurtjes per nacht.
Net zoals mamatamara ook slaap medicatie en gebruik dat 2x in de week, anders redt ik het totaal niet.

Terug
Bovenaan