nachtelijke trek...

Ons zoonte is van 8 april (dus ruim 6 maanden)en is van slag. Hij sliep tot voor kort heerlijk op zijn laatste fles om ± 20.30uur (210cc opvolgmelk met wat rijstebloem) tot de volgende ochtend (afgezien van een paar keer z'n speen kwijt). Nu is hij vorige week ziek geweest en tijdens die ziekte sliep ie best, maar sinds de koorts weg is en hij ook weer zijn vrolijke zelf is, komt hij om nachtvoedingen. Gisteren schreeuwde hij zelfs om kwart voor 12 de hele boel al weer bij elkaar!
Heeft ie "nahonger" van z'n griep of neemt ie ons in de maling en moeten we "optreden"? Gisteravond wilde ie ook na die extra fles niet gaan slapen.. na 2 uur proberen in z'n bedje even tussen in gelegd en meneer was vertrokken! Heeft iemand tips??

Dank!
Sondra
 
Toevallig, zeg! Ik zit met hetzelfde probleem. Tot 1 week geleden sliep mijn dochter (bijna 5 maanden) vanaf 20.30 uur en werd ze tussen 5.00 en 6.00 uur wakker. Maar opeens werd ze al om 4.00 uur wakker en sinds gisteren ook al om 1.00 uur! troosten hielp niet; pas toen ik haar aan de borst legde werd ze rustig en dronk ze en daarna sliep ze weer verder. Sowieso heeft ze de laatste dagen om de 3 uur honger en ben ik dus bang dat ze meer dan 1 liter binnenkrijgt. Herkent iemand dit?

gr. Alexandra
 
echt toevallig! mijn zoontje was 3 weken geleden ook ziek van zijn tandjes hij had koorts, hangerig, diaree, luieruitslag maar sinds hij weer beter is huil tie ook veel meer 's nachts! maar niet eens van de honger als ik hem uiteindelijk toch bij me in bed leg dan valt hij gelijk in slaap!
Het gaat nu gelukkig wat beter ik hoor hem af en toe nog wel huilen maar dan valt hij gewoon weer in slaap

groetjes, Jessy mvThomas(6mnd)
 
Hoihoi, wat een lastige situatie he?
Ik kan je niet echt helpen met die voedingen, maar kan wel zeggen dat ik bijna hetzelfde probleem heb.
Vanaf 8 dagen heel de nacht doorslapen en nu bijna 4 maanden en 's morgens rond 0400/0430 uur wakker met ontzettende honger (?) en nu dus van 5x eten per dag naar regelmatig 6x.

Ik wil je wel graag iets zeggen over het tussenin leggen.
Niet over de gevaren, dat hangt van veel omstandigheden af, maar zo begon het ook met mijn oudste dochter (nu bijna 5) en die heeft van baby tot 3,5 jaar bij mij in bed geslapen.
Die kreeg ik met geen mogelijkheid terug in haar eigen bed, sliep alleen naast mij.
Behoed je jezelf daar alsjeblieft voor? Het gaat echt ten koste van je eigen rust....
Ik ben zo ontzettend blij dat ze in haar eigen bed slaapt dat mijn baby echt mijn bed niet in komt. Eerlijk gezegd is ze ook nog nooit geen minuutje in mijn bed geweest.

Hahaha, wat een drama he, maar ik wilde je daar graag voor waarschuwen, omdat kindjes erg graag dicht bij je willen zijn en dan is eigen bedje niet meer leuk en goed. Je wilt zelf ook graag slapen en dan is het een makkelijke oplossing. (althans, dat denk je nu)

Groetjes van Miriam
 
Terug
Bovenaan