Nachten dreumes 17 maanden

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik heb al vaker een berichtje gepost wat betreft slapen. Nu weer even wat herkenning/advies nodig.</p><p>onze zoon is nu bijna 17 maanden. Tot 1 jaar heeft hij altijd ‘s nachts een voeding gehad, prima natuurlijk, hoort erbij. Daarna heeft hij periode’s gehad dat hij doorsliep en soms wat rommelige nachten waarbij ik dan toch een voeding geef. En dat is nu nog steeds zo, 3 a 4 nachten van de 7 slaapt hij door en de andere nachten hoor ik hem huilen. Soms een beetje gejammer, soms echt brullen. Ik wacht het altijd een paar minuten af omdat hij soms vanzelf weer in slaap valt maar na een minuut of 10 ga ik er dan toch maar uit (in de nacht klinkt alles 10x intenser en lijkt het mega lang te duren, dat herkennen jullie vast wel haha). Troosten door even over zijn hoofdje te aaien of te knuffelen werkt niet, hij wordt alleen maar bozer. Het enige wat werkt is even op de stoel een klein flesje geven van 90cc en dan slaapt hij weer verder. (Water werkt ook niet)</p><p>nu vraag ik me af of dit een sprong kan zijn, hij er aan gewend raakt, gewoon echt honger heeft soms (terwijl hij echt wel goed eet en ik die link niet heb kunnen leggen) en of ik ‘slaaptraining’ moet overwegen door echt even door te zetten en steeds naar hem toe en weer weg moet gaan ondanks hij dan echt heel overstuur gaat huilen (kan ik niet zo goed mee dealen denk ik, vooral midden in de nacht niet) maarja, als het werkt zou ik het misschien moeten proberen.<br /><br />Laten we voorop stellen dat ik het welzijn van mijn zoon het belangrijkste vind hoor, dat flesje maak ik met alle liefde voor hem hoor maar toch hoor je niet vaak dat kinderen van 1,5 nog een voeding krijgen ‘s nachts dus misschien zoek ik ook wat herkenning.</p><p>bedankt alvast voor jullie antwoorden!</p>
 
Als onze dochter (14 maanden) 's nachts wakker wordt en echt niet meer in haar eigen bed lijkt te gaan slapen, dan leggen we haar tussenin. Ze slaapt dan meestal weer snel. Is dat nog een optie? En dan geen voeding geven of juist gewone koemelk (evt warm). Een voeding is eigenlijk niet meer nodig op die leeftijd.
Succes!
 
 
 
Onze dochter heeft tot 18 maanden ook af en toe een flesje ''s nachts gehad. Of ze het de laatste maanden echt nodig had, ik denk het niet. Maar het hielp haar wel om weer in slaap te vallen. Het was zoals jij beschrijft: meestal sliep ze door, soms werd ze wakker en viel ze zelf weer in slaap en soms gewoon niet. Ik weet niet waarom, maar wat ik wist, was dat een flesje het enige was dat haar weer (snel) in slaap kreeg. Na de 18 maanden was het ineens over. Ze is nu 23 maanden en als ze nu ''s nachts wakker wordt krijgt ze nooit meer een fles. Dan lukt het haar om weer te gaan slapen (soms met hulp van ons) zonder fles.
Ik zou zeggen: Af en toe een flesje van 90cc wordt hij echt niet slechter (ook al heeft hij het 'medisch gezien' niet nodig) en het gaat vanzelf veranderen.. Maar doe vooral wat je moederhart je ingeeft. Succes! 
 
Hoi, 
 
Hier een zoon van inmiddels ruim 2 die tot anderhalf jaar ongeveer zelfs nog 2 flessen 's nachts nodig had. Niet alle nachten en soms ook een week of 2 helemaal niet. Op het CB werd steeds gezegd dat hij het niet meer af kon leren omdat hij het van ons had aan geleerd, maar van de ene op de andere dag was het over en sindsdien is hij nooit meer (even afkloppen) 's nachts wakker!
Wij deden geen volle flessen, maar fopflessen, dus bijvoorbeeld 90 ml water met 1 schepje melk. Hebben we wel geleidelijk afgebouwd. We dachten dat het geen honger maar dorst was. Nu heeft hij een antilekbeker in bed, zodat hij' s nachts zelf wat drinken kan pakken en die is vaak leeg 's ochtends, maar wij horen' s nachts niets meer en hij slaapt na het drinken dus meteen lekker door! 
 
hoii

mijn zoontje kwam tot zijn 18 maanden elke nacht, Heeel sporadisch sliep hij door maar meestal werd hij wakker. en hij ging echt niet meer slapen zonder een klein flesje. ik heb alles geprobeerd om dat af te leren want het zou allemaal niet meer moeten.. maarja waarom moet alles perfect denk ik nu.
ik heb mezelf er zo om gekweld dat mijn kind toch geen nacht voeding meer hoorde te krijgen.. maar uiteindelijk is hij na 18 maanden vanzelf door gaan slapen, en is vanaf die tijd een heerlijke slaper! ineens was t niet meer nodig voor hem..
dus lekker doen wat hij nodig heeft, het komt vanzelf goed!
 
Volg je moeder gevoel. Onze dame heeft met fases ook hele rommelige nachten. (Kiezen, sprongetje, verkoudheid) het enige wat dan meestal goed werkt, is dat ze bij ons slaapt. Dit duurt soms wel een aantal weken, waarin ik ook heel erg ga twijfelen of we er wel goed aan doen. En dan ineens is het over en slaapt ze weer heerlijk door zonder onze hulp. Ik heb liever dat we alle drie een goede nachtrust hebben, dan dat er twee midden in de nacht een strijd aan het voeren zijn om weer te kunnen slapen.
 
Hoi!
Mijn dochter van 18 maanden krijgt nog 2 Flesjes per etmaal.  Ik baseer de hoeveelheid op haar vaste voeding. De flesjes voor het slapen variëren tussen 90 met 2 schepjes en 120 met 3 schepjes.
Tot 2 maanden geleden werd ze ook snachts nog wakker, en indd alleen een flesje hielp. Ik ben daar vrij makkelijk in geweest. Gewoon een klein flesje van 60 met 1 schep of 90 met 2. En ze sliep als een roosje. 
Dat gaat vanzelf stoppen en Hee ze zijn maar zo kort klein? als het hem helpt, waarom niet hij geeft zelf wel aan wanneer het niet meer nodig is. Een beetje extra melk krijgen ze niks van??
Succes mama❤️
 
Er word gezegd dat ze geen fles meer nodig hebben en ook snachts niet. Ons zoontje (bijna 17 maanden) is ook vaak even wakker snachts. Het lukt hem steeds beter om na wat gejammer weer door te pakken, maar lukt dit niet dan weet ik al dat ik naar beneden moet lopen om een fles te maken. Dan komt er gegil en dan krijg ik hem ook echt niet stil met een aai over zijn bol. Als hij nog niet gilde dan doet hij het wel als ik weer zijn kamer uitloop en kan ik alsnog de fles maken, dus ik probeer het niet meer. Na de fles dan gaat hij wel meteen weer slapen in zijn eigen bedje en dat vind ik ook wat waard (voor iedereen in huis haha). Het word al steeds minder, zeker niet wekelijks meer. Als hij zich niet lekker voelt (tandjes, ziek, sprongetje, gaan lopen ed) en slechter slaapt dan komt het meer voor natuurlijk. Ik geef dan gewoon 120/4. Overdag krijgt hij naast vaste voeding ook flessen, dus ik heb het toch in huis. Een ander zou misschien wel een slokje borstvoeding geven, weet jij veel ? Doen wat goed voelt en doorgaan met wat werkt haha
 
Terug
Bovenaan