Nachten lang

<p>Heyy,</p><p>Ik lees elke keer verhalen van moeders die vragen of het goed is dat hun baby'tje al door slaapt  of dat ze nog maar 1 keer  komen en hoe ze dit af kunnen bouwen. Maar hier gaat het helemaal nog niet zo soepel.  Mijn dochtertje is nu bijna 7 weken maar wilt echt nog heel vaak snachts  eten. Geef haar om een uur of 10 een fles van 150 ml  die drinkt ze dan wel helemaal op. Maar dan komt ze om een uur of 1 alweer en dan om 3/ half 4 weer, en om half 7 weer, en dan om een uur of 10. En elke keer drinkt ze amper wat. Ik denk net  aan 70 ml. Iemand tips?! Want zo worden de nachten wel erg lang ?❤</p>
 
Mis d3 laatste voeding later doen rond 11 uur 
Die van mij is 11 dagen  oudd heegt 80 cc en krijgt 10 half 11 avond laatste fles komy rond 1 half 2 en dan rond 5 half 6
Succes
Of even overleggen tich verhogen met drinken 
 
Dit is heel herkenbaar! Ik heb dit ook een paar dagen gehad. En onze zoon dronk dan 60 per keer en wilde na een uur de andere 60. Ik heb het ook geprobeerd te rekken, maar dat levert alleen maar frustratie op. Dus dat doe ik niet meer. Snachts is het hier ook vaak twaalf uur, drie uur en 6 uur. Soms wisselt het iets. Maar ik probeer maar zijn ritme aan te houden. Dat werkt voor mij het fijnste!
 
Iets vaker laten boeren tussen de fles door? Had de mijne namelijk, om de 40 cc moest ze boertje doen en kon ze weer door. Dus dat herken ik wel uit jouw verhaal, probeer het maar eens. Hopelijk is het dat ?
 
Tja, helaas slaapt niet elk kind even goed en snel door.
Hier een dochter van bijna 6 maanden. Heeft periodes dat ze 'maar' 1x per nacht komt, ook weken achter elkaar dag ze om 12.00-2.00-5.00 kwam ofzo. Dus hier ook heel herkenbaar. Ik probeer altijd eerst een paar keer de speen terug te geven, soms slaapt ze ineens toch een uur verder. Maar anders gewoon een flesje. Vaak ook maar weinig cc's dan ja. Echt honger kan ze niet hebben, gezien ze dan 2 uur terug nog gedronken heeft, maar een klein flesje helpt wel om in slaap te vallen.
Dus ik heb geen tips, ik leg me er maar gewoon bij neer. Als ze na de voeding gelijk in slaap valt ben ik tevreden. Mijn oudste dochter had tot 9 maanden ook nog vaak een nachtvoeding nodig.. hopelijk wordt het gauw 1x per nacht voor je ipv 3x. Maar hier is het dus soms ook nog wel 2x, en ze is geen ienie minie meer... alle tips zijn goedbedoeld, maar ik ben ervan overtuigd dat doorslapen niet perse met genoeg voeding te maken heeft. Kinderen worden om tal van redenen wakker, en een flesje helpt vaak on rustig verder te slapen. Doorslapen is een kwestie van geluk of pech, is mijn mening!
 
Wij hadden dit in het begin ook.. echt lopen struggelen, omdat ik ook dacht dat het ons toch ook moest 'lukken' hem langer te laten slapen, en het idee had dat het dus aan ons lag. Flessen kleiner gemaakt, groter gemaakt 's avonds - alles geprobeerd - maar mijn zoontje bleef toch zijn eigen ritme volgen. Let niet op iedereen bij wie het kindje 'beter' slaapt. Het komt echt vanzelf, het werkt hier iig het beste om mee te gaan in zijn ritme.
Hij is nu bijna 6 maanden en gaat na zijn fles om 18:30 om 19:00 naar bed. Daarna krijgt hij nog steeds een voeding ergens tussen 22 en 2.
Het ligt niet aan jou, je doet niks fout ofzo. Ieder kindje is anders. Wat hier werkte is hem 's avonds in ieder geval altijd op dezelfde tijd in zijn eigen bed leggen (in zijn eigen kamer was dat in ons geval). Hij sliep dan lang, van 1830 tot 23:00-01:00 ongeveer. Probeer te kijken of je bij jouw kindje wat gaan slapen betreft bijvoorbeeld iets vasts aan kunt houden (als je dat nog niet doet). Maar twijfel niet aan jezelf hoor! 7 weken is nog zoo klein!!
 
Terug
Bovenaan