nachten wakker

help!!!!

mijn dochter van drie weken heeft een omgekeerd ritme, s'nachts is ze heel de nacht wakker en overdag slaapt ze een hele dag.
wie heeft er tips voor mij,ik wordt hier helemaal gek van.
kan zelf s'morgens ook niet blijven liggen want heb nog twee kinderen.
help me aub
 
Hoi Denice,

Ik weet niet hoe je "schema" er overdag uit ziet.

Maar wat ik zou doen is haar s ochtends bij de eerste voeding wakker maken. En er dan ritme en structuur in brengen.
bv wakker maken, drinken, knuffelen verschonen en naar bed.
Na 3 uur het zelfde ritueel.
ZO overdag.

En dan s nachts zelf laten komen. Op die manier is ze overdag wat vaker wakker misschien helpt het.

Groetjes
 
mijn zoon was ook vaak snachts wakker toen hij een paar weken was (nu 10 weken) In het begin vond ik dat ik er gebruik van moest maken. Later liet ik hem gewoon wakker liggen zolang hij niet huilde, nu gat het goed.

Sterkte
 
hoi hoi,

Nou ik heb ook een dochter van 3 weken en die is s'nachts ook wakker, niet huilen maar wil dan wel bij mij in bed dus ik slaap ook niet.
Overdag maak ik haar om de 3 uur wakker voor voeding een knuffel en schone billen.Ze krijgt om 7 uur de fles en dan slaapt ze door tot 10 uur. dan weer de fles en dan houd ik haar zolang mogelijk wakker door bijvoorbeeld er ff uit te gaan.Dan laat ik haar een uurtje dutten voor de volgende fles en zo rommelen wij de hele dag een beetje aan.
Het gaat nu s'nacht beter.
Ze komt om 2 a 3 uur en 6 a 7 uur..
Succes

groetjes simone
 
Hoi hoi,

Misschien is het een idee om s"nachts te fluisteren en het donker te houden,zodat ze op een gegeven moment weet dat het als het donker is,dan slaap tijd is.
Bij ons zoontje werkte dit heel erg goed. succes!
 
Overdag de gordijnen openhouden in de babykamer zodat er volop daglicht naar binnen komt en 's nachts alles zo donker mogelijk houden bij het voeden en bij voorkeur ook niets zeggen tegen je kind 's nachts. Klinkt raar, maar daarmee geef je het dag en nachtritme aan. Als je dit een weekje of 2 a 3 volhoudt zul je zien dat je kind geleidelijk haar ritme omgooit. Ik kreeg dit advies zelf toendertijd en ik moet zeggen, het helpt.
 
Tjsa, wat zou je kunnen doen. Het klinkt zo makkelijk "laten huilen" en zo maar in de praktijk is het vaak zo anders. Ik kan er ook niet goed tegen als ie snachts zo tekeer gaat. Mijn zoontje komt snachts vaker dan overdag en op de een of andere manier heb ik het idee dat ie niet eens veel honger heeft maar ja laten huilen vind ik ook niets. ken je drie "R"'s? Misschien is dat een idee? Deze drie staan voor "Regelmaat" "Rust" en "Rein". Met name de rust en regelmaat is heel belangrijk. Laat inderdaad duidelijk zelf verschil zien tussen dag en nacht (licht/donker, spelen/niet spelen etc). Je dochter is 3 weken dus het ritme moet nog er helemaal in komen! Ik wens je heel veel succes!
Groetjes Yvonne
 
Terug
Bovenaan