nachten wakker

Mijn zoontje van 9 maanden oud heeft vanaf de geboorte al redelijk snel de nacht doorgeslapen. Nu sinds 4 a 5 weken slaapt hij in de nacht niet meer door. Hij wordt zeker 6 keer per nacht wakker waarvan zeker 3 keer gillend vanwege een droom / nachtmerrie. Meestal slaapt hij na het instoppen van een speentje of schone luier wel weer door, maar echt lekker voor mijn eigen nachtrust is het niet.

Hebben meerdere hier last van. Is dit normaal en hoe kan dit?
 
He wat herkenbaar, dochtertje 9 maanden doet dit nu ook al 2 weken.
Krijsen, krijsen om niks.
Schone luier aan, troosten en weer terug leggen maar zo gauw ze haar bedje voelt begint ze weer opnieuw.
Alleen tussen papa en mama in slapen vind ze fijn. Maar haha daar trappen papa en mama niet in.
Dus laten we haar krijsen of leggen haar achter in het huis op de badkamer in het campingbedje.(dijkwoning), de buren waren al wakker geworden van haar gekrijs.
Dit is nu 2x gebeurd van een half uurtje toen was ze weer stil daarna weer uit de badkamer gehaald en in haar eigen bedje gelegd. Weer doorgeslapen voor 2 uurtjes en toen weer hetzelfde. Even vol gehouden voor 2 dagen en nu sliep ze warempel vannacht zo maar door vanaf 20.30 tot 6.30uur. Dus dat was genieten van onze nachtrust.

Hopelijk was het een fase en is die nu voorbij.

Succes maar ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem
 
Hier ook eentje van 9 maand die weer meerdere keren per nacht wakker wordt. Wij kunnen de nachten dat hij al doorgeslapen heeft op 2 handen tellen. Maar we zullen het er maar bijnemen zeker. Heb ook al gehoord, dat ze de indrukken van overdag verwerken in hun slaap. Dus,....

grtjs, Bea
 
Hoi,

Als je zeker weet dat je kindje wakker wordt van dromen, kun je misschien eens proberen om hem overdag zo tegen een uur of 5 eens een rust momentje te geven. Gewoon even lekker tegen je aan zitten en knuffelen, of een beetje water drinken ofzo. Dat hij even een kwartiertje rustig is. Dit heeft bij mijn meisje heel goed geholpen. Dan kan ze nog even tot rust komen en wat dingen verwerken van de dag. Soms dut ze nog eventjes 5 minuutjes in, en sinds ik dat doe, slaapt ze weer heerlijk door.

Succes, ik weet hoe je je voelt.

groetjes,

Desiree
 
Terug
Bovenaan