Nachtfles

Hoi mama’s,

Wij hebben nu een zoontje van 1 maand oud en hebben eindelijk een aardig ritme in de flessen!
Rond 7:30/8:00 (ik moet m wel wakker maken ivm opstarten van de dag)
Rond 11:00
Rond 14:00
Rond 17:00
Rond 20:30
En dan komt hij snachts rond 03:00.
Maar ik merk als ik dan z’n speen in doe, dat hij dan nog wel verder slaapt.
Moet ik m dan laten slapen? Of alsnog wakker maken voor de fles? Want ik ben “bang” dat als ik m dan laat slapen, dat er voor hem tussen de nacht- en de ochtendfles (07:30/08:00) te korte tijd tussen zit…
Of zit ik mezelf een beetje gek te maken???

Graag zie ik jullie tips tegemoet!

Wij hebben precies het zelfde gehad en het gewoon geprobeerd. En dat ging bij ons toen goed. Onze dochter werd dan meestal tussen 06:30/07:00 wakker en dan begonnen we de dag. Weet eerlijk gezegd niet meer precies hoeveel weken ze toen was.

Ik vind van 20.30 tot 7 sochtends wel lang zonder voeding voor een maandje oud eigenlijk. Als zn gewicht goed is en het lukt hem, zou ik hem misschien niet wakker maken inderdaad... Maar aan de andere kant lijkt het me wel heel lang dat hij zonder fles zit dan

Haha ja oeps, ik zeg het iets verkeerd.Ons ritme was ook met een fles nog om 23:00 uur en dan sliep ze de nacht door tot 06:30/07:00.
.
07:00
11:00
15:00
19:00
23:00
.

Mijn zoontje van 6 weken komt nog 2x in de nacht. Ik geef trouwens ook borstvoeding, dus dan heb je vaker nog extra voedingen. Maar ik denk dat een kleintje nog wel die nacht voeding nodig heeft.
Ons schema is:
7:00 fles kv
10:00 borst
12:30 borst/fles
17:00 borst
19:00 borst
22:00 fles kv
1:00 borst
4:30 borst

Poeh lastig, de eerste weken heb ik nooit een speen getest en ging ik er altijd van uit dat het honger was. 3 uur is wel een fijne tijd voor het ritme als je daarna 7-8 uitkomt. Maar ik geloof ook dat kindjes het laten weten als ze honger hebben en sommige jonge kinderen goed zonder nachtvoeding kunnen. Mijn oudste sliep vanaf 4 weken de hele nacht door. De jongste begon toen met 8-9 uur er tussen laten, daarna werd dat soms weer 4-5 uren en na 3 maanden ontdekt ik dat het niet altijd honger was maar hij met een speen de hele nacht door sliep. 

Volg je eigen gevoel en je kindje☺️

Terug
Bovenaan