Nachtje ziekenhuis achter de rug

Hoi meiden,

Voor vandaag had ik eigenlijk een echo staan, maar helaas ging het gisteren weer helemaal mis met het bloedverlies. Op m'n werk heb ik zomaar ineens een ontzettend heftige bloeding gehad. Ik stond gewoon achter m'n bureau en ik voelde ineens veel vocht vloeien, dus ik voelde gelijk aan m'n broek en m'n hele hand was rood, het bloed liep gewoon door m'n broek heen. M'n directe collega heeft een andere collega erbij gehaald met wie ik het heel goed kan vinden en die heeft gelijk de verloskundige gebeld. Die zei dat ik moest gaan liggen en ze is gelijk gekomen. M'n vriend werd ook gelijk gebeld, omdat iedereen er natuurlijk vanuit ging dat het mis zou zijn. Ik heb nog nooit zoveel bloed verloren, ook niet met een heftige menstruatie ofzo. De verloskundige heeft me geweldig opgevangen, ik was erg overstuur, alles zat onder, echt vreselijk. Ze heeft gelijk gebeld met het ziekenhuis en ik kon eigenlijk meteen terecht. De vk wilde wel eerst met me naar de praktijk voor een inwendig onderzoek, om te kijken of er iets in de baarmoedermond zat die de boel open hield. Dat was niet het geval en we zijn doorgereden naar het ziekenhuis. Daar werd ik eigenlijk gelijk aan het infuus gelegd, bloed afgenomen, erg confronterend allemaal, leek weer zo erg op die curretage in mei. Uiteindelijk kwam de gyn en die heeft me onderzocht. Ik moest ontzettend nodig naar het toilet, maar ik durfde echt niet!!! Zo bang dat er iets mee zou komen. Toen heeft ze me toch maar alvast onderzocht, eerst de eendebek, toen toucheren en toen een echo. En we zagen een intacte zwangerschap! Er stonden 5 verbaasde mensen om me heen te kijken! Ik had in de auto al tegen de vk gezegd, misschien hou ik mezelf wel voor de gek, maar ik heb niet het gevoel dat het fout zat, terwijl ik de vorige keer echt gelijk wist dat het niet in orde was. En m'n gevoel heeft me niet in de steek gelaten. De gyn vond echter wel dat ik een indrukwekkende hoeveelheid bloed had verloren en wilde me een nacht ter observatie houden. Vriendje mocht gelukkig ook blijven. Tja en dan.... ik blijf nu in ieder geval tot de eerste 3 maanden voorbij zijn bij de gyn en ik heb dinsdag weer een echo. Misschien dat ze dan iets zien, maar het kan ook goed zijn dat er niks wordt gevonden. Enge vind ik wel dat de bloeding waarschijnlijk wel uit de baarmoeder zelf komt en niet van de baarmoedermond omdat die niet ging bloeden bij het spectrumonderzoek. En misschien vinden ze wel helemaal niks. En da's best vervelend en vermoeiend zo. Op zich is het bloedverlies zelf niet schadelijk voor het kindje en is het heel positief dat ik inmiddels twee goede echo's heb gehad, maar het bloedverlies is wel een onzekere factor, die toch nog tot een miskraam zou kunnen leiden... best een onzekere boel zo dus. Ik ga nu lekker slapen, heb wel een prachtfoto meegekregen (een kindje van 2,2 cm en een blaas die 6 keer zo groot is ;-), dus die leg ik lekker onder m'n kussen....!
Weltruste!

Lieve Solleke,

Meid wat een schrik! Toen ik het kopje las vreesde ik het ergste. Gelukkig hebben jullie een mooi vruchtje gezien! Dat kindje van jullie heeft al heel wat achter de kiezen, en jullie ook. Moet je nu rustig aan doen? Lijkt mij wel. Maar al het beste voor jullie kindje. Doe het lekker rustig aan, en bekom van de schrik. Ik blijf voor jullie duimen!

Groetjes, Kat

Jeetje Solleke,

Je bezorgd me een flinke dosis kippevel! Heftig zeg. Ik hoop hoop hoop echt heel heel heel erg dat er gewoon niets aan de hand is. Een dreigende miskraam zouden ze echt wel zien toch, dan staat je baarmoedermond open enzo. Laten we hopen dat dit een eenmalige shock is die je te verduren krijgt. Gatver! Ik voel met je mee. Succes, slaap lekker, droom over je mooie kindje in de maak  en hou ons op de hoogte! Het moet gewoon goed gaan.

Roebie

Hi Solleke,

Pffff ik schrok me helemaal wild van je onderwerp, en van het eerste deel van je verhaal niet minder hoor, wat een spanningen allemaal. Gelukkig dat je wel een zwangerschap hebt gezien die in tact is, die kleine van jou is wel al een taaie zeg. Alleen zal de komende periode er vrees ik niet minder spannend op worden.  

Nou lieve meid doe het heel, heel, heel rustig aan!! Ik neem aan dat je ook voorlopig even niet gaat werken. Geniet van de mooie foto en ik blijf aan je denken!!!

Liefs en een dikke knuffel,
Daantje

Sorry meiden, heb het wel heel dramatisch gebracht geloof ik. Komt ook omdat ik er toch wel behoorlijk van onder de indruk ben geweest en daardoor ook niet helemaal lyrisch ben over de positieve echo: tuurlijk ben ik daar heel gelukkig mee, alleen ze houden zo duidelijk een slag om de arm en dat is steeds weer behoorlijk ontnuchterend...! In het ziekenhuis hebben ze me ook absoluut duidelijk verteld dat ze me niet de nacht daar hebben gehouden vanwege de zwangerschap, maar vanwege de bloeding, aan de zwangerschap kunnen ze toch niks doen, gaat het mis dan is het gewoon weer de  volgende miskraam. Wil trouwens niet zeggen dat ze er niet vriendelijk waren hoor, ik ben zo ontzettend goed opgevangen, zeker door de verloskundige, die er de hele tijd is bijgebleven, maar ook door de verpleging. Maar wel met beide beentjes op de grond blijven!
Wat werken betreft: ik heb  vanuit het ziekenhuis geen 'leefregels' meegekregen, ik hoef in principe geen extra rust te houden of ergens op te letten, ook omdat het bloeden niet ontstaat na extra inspanning ofzo, er is dus geen lichamelijke factor die bepaald wanneer ik die bloedingen krijg, en kan daar dus ook niet op letten. De verloskundige en mijn directeur vinden het wel allebei beter dat ik de rest van de week thuis blijf. Is misschien wel beter, hoewel ik wel een beetje een rotgevoel heb overgehouden aan het gesprek met m'n directeur. Allemaal heel goed bedoeld, maar hij kan me toch het gevoel geven dat ik te hard werk, te gestresst ben en dat wil hij graag oplossen, waardoor ik het gevoel heb dat ik zo ontzettend faal........ nou ja, we houden het er maar op dat het allemaal af en toe erg rot uit hem komt en dat mijn hormonen op een hoogtepunt zitten...! En dus blijf ik vandaag en morgen thuis en ga ik maandag weer werken.
Liefs Solleke

hoi solleke

jeetje wat een verhaal. ik schrok me rot em zag het zo voor me gebeuren.............brr wat zal jij je angstig hebben gevoeld toen het gebeurde..

maar wat een wonder kindje hebben jullie... wat een taaie...............ik hoop zo dat hij zo taai blijft en dat hij lekker blijft zitten.......

meid doe het deze week lekker rustig aan... en probeer je te ontspannen...

liefs tobi

Hoi Solleke,

Jeetje zeg, je krijgt wel een hoop ellende voor je kiezen de laatste tijd!! Wat een naar verhaal en wat zal je geschrokken zijn. Bah, wel jammer dat je niet gewoon rustig kunt genieten van je zwangerschap. Hoop dat alles goed gaat en dat je dan eindelijk kunt gaan genieten.
Maak je niet druk over je baas maar ga lekker rustig aan doen.
Sterkte de komende tijd en blijf maar vertrouwen houden.

Liefs Landi

Terug
Bovenaan