Nachtje ziekenhuis met mijn zoontje

Hallo Dames,

Maandag op dinsdag nacht heb ik nauwelijks geslapen. Mijn zoontje was de hele tijd aan het huilen, nou ben ik gewend er niet gelijk heen te gaan omdat hij dit anders leert en s'nachts om aandacht blijft vragen, dus om 4:45 uur toch maar eens naar hem toe gegaan. Hij was super benauwd en ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik met hem aan moest. Toen heb ik hem maar bij ons in bed gelegd en lekker geknuffeld. Om 8 uur gelijk de huisarts gebeld daar mocht ik om half 10 zijn. Ik kreeg een puff mee naar huis en moest om half 3 weer terug zijn. Geen verbetering om half 3 dus ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis.

MIjn zoontje was zo benauwd dat de kinderarts besloot hem toch maar even op te nemen, kijken of hij voldoende zuurstof in zijn bloed opnam en of het nodig was om sondevoeding te geven aangezien hij over de hele dag nog niks had binnengehouden. Daar zit je dan met je kleine kerel van 16 maanden jankend als een baby omdat je kindje wordt opgenomen. Je weet dat het beter is maar goed dan nog.
Gelukkig mocht ik vannacht bij hem blijven, en hebben wij redelijk geslapen. Om 12 uur vanmiddag is hij ontslagen uit het ziekenhuis omdat hij veel alerter was dan gisteren. Zijn longen klinken nog steeds niet goed en om te voorkomen dat hij een longontsteking krijgt heeft hij antibiotica gekregen. Nu thuis verder kijken hoe het gaat, zodra het toch lijkt te verslechteren moet ik contact opnemen met de kinderarts. Hoop dat dit niet nodig is.

Sorry ik moest effe mijn verhaal kwijt, was er toch wel behoorlijk van geschrokken en nogsteeds ben ik toch wel een beetje angstig dat het weer mis gaat. Maar ze zullen hem toch niet zomaar naar huis laten gaan.

liefs Do

Jeetje, hoop dat het met je zoontje nu weer beter gaat en dat hij niet meer zo benauwd is.
Begrijpelijk dat je geschrokken bent, zo'n kleintje wat ziek is is ook niet niks. En zeker als je in het ziekenhuis moet blijven, toch ingrijpend en voor je zoontje natuurlijk niet te begrijpen.
Ze zullen hem alleen maar naar huis laten gaan als ze het verantwoord vinden, maar een nieuwe aanval kunnen zij natuurlijk niet voorspellen. Als je het niet vetrouwd gewoon bellen naar de kinderarts of afdeling. Als het nodig is dus gewoon doen!
Succes en hopelijk gaat alles nu de goede kant op!!!
Succes vannacht weer in jullie eigen bedje.
Liefs Bowi

jeetje wat pittig. Je hoefd echt niet sorry te schrijven. We zijn er voor! Wat fijn dat je in het ziekenhuis kon blijven slapen. Hoop dat je zoontje snel opknapt.

Liefs

Pittig hoor! Dat is een hele zorg.

Gelukkig worden onze kindjes in April geboren dan hoeven we niet heel angstig te zijn voor het RS-virus, waar kindjes vaak zo benauwd van worden.

Ik vind het meestal ook helemaal niks als mn zoon pseudocroup heeft, midden in de nacht in de badkamer stomen bij de douche helpt ons vaak weer door de nacht.

Terug
Bovenaan