Nachtmerrie, zoontje 1,5 jaar, wat moet ik doen???????

Mn zoontje heeft al drie dagen sávonds als hij op bed ligt nachtmerrie's, (ik denk dat het nachtmerrie's zijn). Hij word steeds wakker, en dan schreeuwt hij nee, nee, en dan roept hij mij. Vaak valt hij dan snel weer in slaap, maar gister was hij helemaal overstuur, ik ben naar hem toe geweest en even vast gehouden tot hij rustig was.
Ik vind het zo zielig voor hem, en weet niet wat er aan de hand kan zijn met hem. (ik ben best een overbezorgde moeder).
Zijn hier moeders die weten hoe ik hem het beste kan helpen.
Alvast bedankt
Anouk
 
Hi,

Zielig he, als je kind zo angstig wakker wordt.... Het enige wat kan helpen, is de dagen nu even zo rustig mogelijk te houden.... Ze verwerken 's nachts wat ze overdag meemaken... En dit is natuurlijk een drukke periode met sinterklaas (al doe je er zelf nog niets aan, ze pakken toch de spanning op van oudere kinderen en de verklede mensen die je nog wel eens tegen komt....

Bij het naar bed gaan een rustig maar vrolijk verhaaltje voorlezen wil ook wel eens helpen. (dus geen verhaaltjes met spoken, monsters etc.) Hun leventje gaat nu ontzettend hard, ze leren elke dag veel nieuwe dingen.... Rust, regelmaat en een uitlaatklep bieden, is eigenlijk het enige wat je nu kan doen.  

Sterkte en groetjes, Nynke  
 
wat je doet is goed, gewoon naar hem toe gaan, rustig laten worden. Niet uit bed halen want dan wordt hij misschien wakker en schrikt helemaal. Onze zoon heeft er ook "last"van gehad, het is gelukkig weer over, ook rond de 16 maanden. Hoop voor je dat het weer snel voorbij is.
 
Terug
Bovenaan