nachtmerrie

Afgelopen donderdag is een goede vriendin van mij bevallen. Helaas zijn er complicaties bij de bevalling opgetreden waardoor haar dochtertje in het AMC ligt. Na 1 uur en een kwartier persen, besloten de artsen dat de vacuumpomp eraan te pas moest komen. Bij de 3 (!) poging is de hartslag weggevallen. Bij poging 4 en veel geweld is het kindje gehaald. Ze heeft 2-4 min. hartstilstand gehad. Ze heeft veel vocht in haar hersenen en ze weten nog niet hoe groot de schade is. Er is zeker schade, dat kan varieren van lichte handicap tot kasplantje. Echt vreselijk. Sindsdien slaap ik slecht en heb ik vreselijke nachtmerries. Geen idee wat ik eraan kan doen. Ik hoop dat ons allemaal dit soort ellende bespaard word.

Mijn hemel!!!! Dat zijn verhalen die je liever niet hoort/leest tijdens je zwangerschap! Het houdt je wel realistisch. Shit happens, het kan iedereen gebeuren, dus ons ook. Maar laten we hopen dat dat niet zal gebeuren.
Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat de schade zal meevallen.

Wat een vreselijk nieuws, ik kan me voorstellen dat je van slag bent. Ik heb zelf in mijn omgeving ook al het een en ander meegemaakt en dat houdt je, zoals Tammy al zegt, wel realistisch. Het is enorm verdrietig als iemand zijn kleintje verliest of als deze een onzekere toekomst tegemoet gaat. Het blijkt maar weer dat een gezond kindje krijgen elke keer weer een wonder is.
Ik wens jou en je vriendin heel veel sterkte toe.

Wat een verhaal, ik heb al nachtmerries zonder dit gehoord te hebben!
Maar gelukkig heb ik ook af en toe een leuke droom er tussen zitten. Je ben hier op het moment natuulijk heel veel mee bezig, vandaar dat het 's nachts ook naar boven komt denk ik. Wel erg vervelend! Ik hoop voor je dat het snel over is...en dat het goed komt met het kindje!!!
Een wonder is het inderdaad elke keer weer!!!

Wat vreselijk zeg, voor je vriendin en haar man. Ik word er al naar van als ik het lees.

Maar besef wel, het gaat bijna altijd wel goed, de bevalling. Ik snap dat je je nu heel erg zorgen gaat maken, maar gelukkig krijgen de meeste mensen een gezond kindje.

Laat je weten hoe het verder gaat met het meisje? Hoe heet ze eigenlijk?

Kippenvel....natuurlijk leef je mee met je vriendin en haar familie! En ja, je zult een aantal rotweken(maanden) tegemoet gaan, maar probeer in je achterhoofd te houden dat dit niet iedereen overkomt! Sterker nog, gelukkig overkomt het maar heel weinigen!
Je vraagt je af wat je eraan kunt doen...niks! Laat de dromen toe, ze zullen je helpen om dit vreselijke te verwerken! Ik snap dat dit moeilijk is, maar probeer in ieder geval om er niet bang voor te zijn!
Sterkte ermee! En laten we hopen op een wonder voor het dochtertje van je vriendin...

Even een update van de kleine Isis. Ze heeft gisteren een mri gehad. Daaruit blijkt dat de schade meevalt! Echt en wonder. Wat de "lichte schade"is kunnen ze nog niet zeggen, maar voor de ouders is dit natuurlijk al een kerstkado!

Terug
Bovenaan