nachtmerrie's bah

Nog meer mama's die last hebben van nachtmerrie's over de bevalling en/of heel emotioneel blijven?
Ik probeer het niet zo te laten merken hier maar zeker als ik moe ben kan ik wel om alles huilen probeer het dan maar weg te slikken maar das niet altijd makkelijk. Daarbij wordt ik nu al vanaf de keizersnede zo'n 4x op een nacht wakker van een nachtmerrie (gaan altijd over de bevalling met elke keer een andere afloop alleen nooit een goeie afloop)de kleine is inmiddels 4 weken en gezond maar toch hou ik er last van en het begint inmiddels op te breken.... loop hele dagen met hoofdpijn en wordt gewoon ziek van het slaap tekort... iemand misschien een tip?

Wat vervelend!!
Weet even je verhaal niet meer maar was t een heftige bevalling/keizersnede dan?

Ik heb zelf een helse bevalling gehad. Geen nachtmerries gelukkig maar ben ook wel even erg emotioneel/ verdrietig om geweest.
Vooral omdat ik mijn laatste bevalling/ kraamtijd heel anders had voorgesteld.

Volgens mij moet je er heel veel over praten. Zoveel mogelijk. Dat hielp bij mij iig.

Bij jouw klinkt het ook nog wel een tandje erger, wakker liggen elke nacht.

Misschien een idee om toch even met je huisarts te gaan praten.
Hier te lang mee blijven lopen lijkt me absoluut niet goed.

Sterkte ermee!!!

Ze hadden mij ingeleid omdat er we harttonen misten bij de kleine na inleiding en het breken van de vliezen zakte de hartslag van de kleine naar 60 en werd het een spoed keizersnede achteraf van de verloskundige nog gehoord dat ze ruzie heeft lopen maken in het ziekenhuis dat ze niet moesten gaan inleiden omdat zij wist dat de kleine dat niet zou halen ook de kinderarts heeft gezegd dat ze nooit hadden mogen inleiden hadden ze dat niet gedaan was het ook wel een keizersnede geworden maar minder snel en met veeeeeeel minder angst

Oh balen zeg, het maakt het nog erger als je weet dat het anders had gekunnen. Je moet nog op nacontrole bij de vk toch misschien het met haar nog een keet bespreken. Ook wat je vervelend/ moeilijk hebt gevonden. Als het allemaal niet lukt is het wel goed om via de huisarts hulp te zoeken hoor. Dit is wel sneu. Misschien tijdelijk slaapmedicatie voor een paar nachten. Mijn ervaring is dat je van slaapgebrek niet fitter wordt en je gedachten op de hol kunnen gaan. Hoe heftig het ook was, je na nachtmerries zijn niet realistisch maar geven wel weer hoe heftig het voor jou was. Je hebt een beetje een trauma opgelopen. Doe zeker rustig aan en probeer extra te genieten van jullie popke zoals mijn moeder steeds zegt :)

En je kan hier gewoon nog tig keer je verhaal dien hoor, we reageren vanzelf.

Bij mijn eerste had ik dit ook, ik heb toen ook uiteindelijk een spoed keizersnede gehad en na de tijd kon ik alleen maar huilen. na 4 maand was dit nog steeds niet beter en het begrip van de buitenwereld werd minder. Toen kreeg ik pas echt hetgevoel er alleen voor te staan.
Meid je moet echt naar de huisarts, dat is wat ik je kan meegeven. Ik had ook veel eerder moeten gaan! Ik dacht gaat vanzelf wel over, maar dat ging het niet.
De nachtmerries bleven, uiteindelijk was ik pas na 1.5 jaar weer de oude!
Laat het zover niet komen en bespreek dit met je huisarts! Daar zijn ze voor!

Terug
Bovenaan