Nachtmerries? Slaapproblemen dreumes/peuter

<p>Hallo lieve ouders,</p><p>Ik had 3 weken geleden al een bericht geplaatst dat het slapen niet goed ging hier. Zoontje wordt precies over een maand 2 jaar oud. Het begon met het huilen bij het naar bed gaan. In de middag en avond. Middag sliep hij niet meer. Een week geleden ging het beter, middagslaapje heeft hij 5 vd 7 keer gedaan. Hij had vorige week ook erg last van luieruitslag. Het was krijsen helemaal rood & open. Dat is bijgetrokken gelukkig maar was dus wel vaker verschonen na 19 uur & vaak bij hem geweest toen. Sinds 5 dagen krijst hij heel hard en in de middag ook weer. Middag gaat nu 2 dagen wat beter. In de avond slaapt hij soms direct om weer huilend en schreeuwend wakker te worden na een uur of half uurtje. Dit komt tm 23 uur voor en daarna is het meestal rustig. Ik heb zelf iets over nachtangsten gelezen kan dit? Iemand ervaring mee? Hij huilt dan heel hard en soms zit hij erbij heel geschrokken. Soms huilt hij al voordat hij slaapt en kan 2 uur duren. Is het handig om hiermee naar de ha te gaan?</p>
 
Ik denk te lezen dat er meerdere dingen tegelijk aan de hand zijn. 
je geeft al aan dat er meerdere keren een bezoekje heeft plaatsgevonden ten tijde v d uitslag. Wellicht is hij gewend geraakt aan je aanwezigheid in de avond. 
Daardoor lijkt zijn hele slaap routine verstoord te zijn. Hij schrikt dus omdat er ineens niemand meer is als hij plots wakker word in de avond/ nacht. 
Dan de nacht angst. Zo klinkt het voor mij niet. Onze zoon heeft er namelijk last van en dat is toch wel een tandje erger dan wat jij beschrijft. Hij lijkt wakker maar slaapt eigenlijk nog. Zijn ogen zijn zelfs open en hij kruist alles bij elkaar. Maar dit duurt nooit langer dan een half uur bij nachtangst. 


Ik zou aanraden om van voor af aan weer een slaap routine te gebruiken. En weer stap voor stap te leren alleen te slapen. Maar dat je er wel altijd bent om hem gerust te stellen. 
 
Terug
Bovenaan