Nachtmerries!

<p>Hi allemaal! </p><p>Hoop dat er meer mensen zijn waar ik hiermee over kan praten. Sinds ik zwanger ben op dit moment 5 weken en 5 dagen. Droom ik elke avond over enge dingen zoals elke avond dat ik een miskraam krijg en bloed verlies nu ben ik daar wel erg bang voor en hoop dat alles goed is maar telkens als ik wakker ben schrik ik nog meer. Ook droomde ik vannacht dat er grote golven waren van de zee die me meenamen heel donker water en dat vind ik heel eng. Ook over achtervolgingen droom ik dat ik moet vluchten..... en ga zo maar verder! </p><p>Iemand die ditzelfde heeft? Begin juni m’n eerste echo en tuurlijk ik weet ook dag het altijd mis kan gaan ook al is de echo wel goed. Probeer wel positief te denken.. Maar blijf zo bang. </p><p>Liefs Demi</p>

Ik heb hetzelfde. Ik ben nu 16 weken zwanger en elke nacht moet ik heel erg gillen in mijn slaap. Ik weet alleen zelf niet dat ik dat doe (mijn vriend schrikt zich elke keer kapot en maakt mij dan wakker) en weet ook niet waar het over gaat...

Hi Demi, 
Ik had hetzelfde en ook rond 5 weken, ook dat ik een miskraam kreeg en ook over water dat heel hoog rond mijn huis stond, diep en donker water, en ik kon niet weg. Ik heb gelezen dat best veel zwangere vrouwen over water en vissen dromen, wel een beetje raar, en ook enge dromen hebben die ook per trimester anders zijn. Ik droom sws veel meer en hele realistische dromen die ik ook onthoud sinds weken of 5, maar angstaanjagende alleen tussen 5 en 6 weken.
Hoop dat je snel wat fijne dromen krijgt ?  

Ik heb dit gehad in de week dat ik erachter kwam zwanger te zijn. Ik heb eerder nachtenlang nachtmerries gehad: toen ik antidepressiva slikte. Dit werd veroorzaakt door temperatuurswisselingen snachts.
Ik heb toen opgezocht of hormonen ditzelfde effect konden opwekken, en dat bleek zo te zijn. Door hormonen kan je temperatuur erg wisselen, waardoor je hele levendige dromen krijgt. Althans, ik. Na een week was het bij mij over.
Dus het kan daardoor worden veroorzaakt, ipv dat je je echt heel zorgen maakt. Misschien kan de huisarts iets voor je doen? 

Hier ook erg veel nachtmerries en dromen.. ben nu 35 week en heb ze nog.. ook tegen me vk gezegd maar het hoort er bij zijn al die hormonen die door je lichaam gaan.

Hier ook erg veel nachtmerries en dromen.. ben nu 35 week en heb ze nog.. ook tegen me vk gezegd maar het hoort er bij zijn al die hormonen die door je lichaam gaan.

@gebruiker10073089
Oh echt? Nou dat is fijn dat je er zelf geen last van hebt. Wel zielig voor je vriend haha! ? Ik heb altijd al gehad dat ik bijna al m’n dromen goed onthoud dus dan is dit al helemaal eng! ☹️
@gebruiker10076059
Dat is grappig echt een beetje hetzelfde ook wat ik droom? Ja ik droom normaal ook al echt realistisch en nu ik die enge dromen droom is het nog enger. Pff telkens als ik wakker word ben ik blij dat ik eruit ben uit m’n droom en alles gedroomd heb. Maar ben gelukkig niet de enige die er last van heeft ? 
@CoVe
Ik heb wel tabletten geslikt maar geen antidepr..... of in die richting. En nu slik ik helemaal niets alleen mama compleet met extra visolie. 

Ik denk dat ik ook erg bang word van die gedachtes en dan juist dat soort dingen droom! Zoals miskramen ben ik erg bang voor en droom ik bijna elke nacht over. 
Ik ga m’n best doen meer vertouwen te hebben en allemaal bedankt voor het reageren!!! ?

Terug
Bovenaan