nachtmerries

Onze zoon van 2 1/2 jaar heeft de laatste week elke nacht een nachtmerrie gehad.
Hij is dan helemaal overstuur. Toch wordt hij niet echt helemaal wakker, zodat het iets moeilijker is om hem weer rustig te krijgen.
We hebben elke avond hetzelfde ritueel, er zijn geen veranderingen geweest o.i.d.
Wie heeft er tips??
Ben nu weer zwanger dus kan alle rust wel gebruiken..En ik vind het erg  zielig voor onze kleine man!
 
Ik heb het ook een aantal keren met onze dochter gehad. Je moet ze proberen wakker te maken omdat ze toch op een of anderen manier niet echt wakker zijn. Het lukte pas toen wij haar met een koude natte waslap in het gezicht deden daar schrok ze schijnbaar erg van en ze was wakker nog wel huilen maar toen konden we haar wel troosten

succes
 
Deze verhalen klinken bekend. Mijn dochter van 3 heeft er ook last van. Ben eens gaan googlen en kwam erachter dat het Nachtangst heet.
Vroeg   in de nacht wakker worden uit een diepe slaap met een gevoel van dreiging. Ze lijke heel bang of lijken pijn te hebben.
Opvallend is dat de ogen open zijn maar niets lijken te zien. Het blijkt vaker voor te komen als een kind sterke prikkels krijgt, emotionele spanningen heeft of erg vermoeid is.
Het heeft ook te maken met de groei van het zenuwstelsel.

Advies; probeer je kind niet wakker te maken (lukt  alleen maar erg moeilijk)  en hou hem niet tegen zijn wil in tegen je aan.
Probeer hem te kalmeren door zachtjes tegen hem te praten. Laat je kind zo snel mogelijk weer lekker doorslapen. De volgende ochtend weten ze  van niets meer.

Het kalmeren en snel weer in hun bed leggen (na een slokje waten) werkt bij ons prima!
Succes
 

hoi

mijn zoontje word ook bijna elke avond wakker. de ene keer is het nacht de andere keer al tegen elf uur,heeft dan idd een nachtmerrie ofzo gehad. hij is nu dik 3 jaar en heeft het nog steeds,terwijl ik ook niks gek met hem doe en elke avond hetzelfde ritme heeft kwa naar bed gaan.ik praat heel kort met hem dat het een nachtmerrie was en nu weg is,krijgt een slokje water en zijn speen weer in en hij slaapt weer. ik zit ook op de dag te wachten dat het over is en dat hij gewoon door slaapt.

gr van esther
 
Terug
Bovenaan