nachtmerries???

pascal wordt eigelijk iedere nacht tig keer jammerend half wakker. als ik dan bij hem kom heeft ie zijn oogjes wel dicht, maar ligt jammerend en hoofdschuddend in bedje. de speen erin en hij slaapt weer verder. en dan even later het zelfde verhaal.
elke nacht moet ik soms wel 8 keer naar em toe.
marc hoort het niet, en ik hang aan t plafond van de schrik.
smorgens na de eerste fles van half 7 slaapt pascal ook niet meer. ik dus ook niet.
dat in combi met die gebroken nachten; ik ben kapot.
sta te wapperen op mijn benen.

zijn er meer kindjes die zo onrustig zijn snachts???

antonio is niet onrustig maar komt soms twee keer voor ene veoding of 1 keer, dus begrijp je gevoel van wapperen op je benen. ze gaan nu de dag verwerken. en proberen om er niet op te reageren dus geen speen erin doen, gewoon echt even afwachten wat hij doet in zijn slaap?

heeft alicia ook ;)
het word nu vaak al minder.
soms ligt ze dan heel breed te lachen als ik kom.
maar ze slaapt dan nog gewoon
geef haar de speen en ze slaapt weer stilletjes verder.
wij hebben het pas geleden zo erg gehad dat we elk half uur eruit konden!!

ik reageer zo snel om te voorkomen dat hij zich zelf wakker jammerd. en om te voorkomen dat hij behalve mij ook marc wekt. ik slaap sneller als ik hem getroost heb dan wanneer ik hem laat jammeren.
ik dacht al wel dat het iets met het verwerken van alle indrukken te maken had. hopelijk is het een fase.

Hier heeft onze oudste nog steeds nachtmerries, en jah daar kan je weinig aan doen.
Voor dat hij naar bed gaat, hielden wij hem rustig bij ons, gaven geen speeltjes meer, deden geen 'spelletjes' meer met hem, en deden we hem lekker in bad voor hij naar bed ging zodat hij lekker ontspannen was.
Maar jah hij is 3, 5 en we kunnen er nog regelmatig uit.
Het enige wat helpt hihi, althans vond ik, is zelf eerder naar bed gaan zodat je zelf nog wat slaap te pakken hebt,

Liefs Marina

Terug
Bovenaan