nachtmerries?

Mijn zoon (nu 5 maanden) sliep altijd heel goed (van 20.00 tot 8.00 uur (soms hoor ik hem iets eerder, maar dan praat hij en huilt verder niet)

Sinds 2 nachten huilt hij bijna de hele nacht (deels echt krijsen, deels mopperen).
Gister van 23.00 tot 5.00 uur vannacht 23.00 tot 3.00 uur.
Honger heeft hij niet denk ik, gisternacht hielp het in elk geval niet om hem aan te leggen.

Vannacht was hij stil als ik naast zijn bed stond en als ik weg liep begon hij weer.
Op en gegeven moment ben ik een beetje boos geworden. Telkens als hij begon met huilen zei ik op beetje strenge toon: nee, niet huilen. Dit hielp op en gegeven moment en hierna sliep hij door tot vanmorgen 08.00 uur.

Vandaag las ik op het internet dat er met 19 weken een sprongetje is en dat ze hierbij nachtmerries kunnen hebben. Mijn zoon is 22,5 week, zou het dit sprongetje nog kunnen zijn?
Hebben jullie kindjes ook last van nachtmerries? zo ja wat doen jullie daarbij?
Hebben jullie nog andere tips?

Ja hier is het ook wel eens bal. Sven is een onrustige slaper en rond die 20 weken is hij 's nachts ook enorm veel en snel wakker. Vreselijk want je wordt er zelf doodmoe van.
Het enige wat je kunt doen is het accepteren. Er niet te snel heen gaan en hopen dat het van korte duur is!

Succes!

Ik heb toevallig net nog in het Oei ik groei boek gelezen. Hier staan de sprongetjes in vermeld.
De nachtmerries is duidelijk de reactie van een sprongetje van 19 weken maar ook van 26 weken ( dit kan eerder of later) In het boek staat dat je als ouder hier gewoon aan toe moet geven. Dit gaat vanzelf weer over dit kan 1 week duren of 4 weken. De adviezen van ouders die in het boek staan zijn:
In bad doen voor het slapen, een uur voor het slapen rustig aan doen lekker knuffelen. Zodra ze snachts huilen even oppakken, troosten en weer terug leggen.

Groetjes

Hoi.

Hier is onze kleine Amy s'nachts ook erg onrustig. ligt te woelen en te doen. word ook regelmatig wakker.
Soms begint ze in eens een beetje te huilen.

ik geef haar dan altijd haar speentje en haar beren, en kriebel een beetje in haar gezicht. Probeer haar in haar bedje te troosten. meestal valt ze gelijk weer in slaap.

ze is nu 21 weken oud. dus ik denk echt dat het een sprongetje is waar ze last van heeft.

ik zou zeggen hopelijk gaat het snel beter.

liefs Renske

Bedankt voor jullie reactie.

Ik twijfel nu of het een sprongtje is of toch tandjes... Is overdag ook jengelig, heeft wisselend erg rode wangen, kwijlt (doet hij al langer), zit voordurend met zijn handjes in de mond en vind het prettig als ik met mijn vinger over zijn tandvlees ga...
Alleen zie ik nog niets ;)

's Nachts gaat het veel beter, vaak is het even huilen rond een uur of 1, geef dan zijn speen weer en dan mopperd hij nog even door en gaat hij weer slapen (gelukkig!)

Hoelang kan het duren dat een kindje klachten heeft en dat er tandjes komen?

Terug
Bovenaan