Nachtmisselijkheid?!

Inmiddels ben ik ruim 6 weken zwanger van ons tweede kindje.
Alleen waar ik de vorige keer welgeteld één dag in de zwangerschap misselijk ben geweest, ben ik het nu al de hele week en is het de derde nacht geweest dat ik ‘s nachts moest overgeven. Ik word dan wakker van de misselijkheid en dan komt alles omhoog… daarna gaat het weer.
Ik zat nog te denken, zou het aan het foliumzuur kunnen liggen dat ik inneem voordat ik ga slapen? Ik slik de Prenatal van de Vitaminstore, dat zijn twee tabletten. Omdat ik gisteren vroeg naar bed ben gegaan was dat wel vrij kort op de avondmaaltijd.
Iemand tips toevallig? Alvast bedankt!
 
De huisarts kan je wat voorschrijven tegen de misselijkheid, dat veilig gebruikt kan worden bij de zwangerschap.

Als je denkt dat het aan de vitamines ligt, kan je natuurlijk een ander moment proberen. Maar redelijke kans dat het de misselijkheid gewoon door de hormonen komt.

Of dat je maag grote porties minder goed aankan.
 
Ik was bij mijn tweede zwangerschap ook echt veel misselijker dan bij de eerste. Op tijd iets eten, eventueel voor het slapengaan nog iets licht zodat je maag niet te snel leeg voelt. En ik ben die eerste 16 weken ook met medicatie doorgekomen die ik voorgeschreven heb gekregen. Was een grote hulp! Bij de eerste kon ik de keren dat ik moest overgeven op 1 hand tellen. Nu bij de tweede was ik al heel snel de tel kwijt.
 
Terug
Bovenaan