Nachtritme baby 8 weken

<p>Hi allemaal,</p><p>ik vroeg me af of jullie advies of tips hebben over het volgende.</p><p>mijn zoontje van 8 weken slaapt over het algemeen heel goed hoor dus ik mag niet klagen maar hij wordt ‘s nachts tussen 2 en 3 wakker voor een voeding. Na zijn voeding valt hij heel makkelijk weer in slaap maar hij wordt dan rond 5 uur al weer wakker. Hij huilt dan niet maar een beetje kreunen en steunen en drukker bewegen. Ik rek het dan tot half 7 en gaan dan naar beneden en voed hem dan weer. <br />daarna wordt hij heel snel weer moe omdat hij natuurlijk al vanaf 5 uur in de weer is.</p><p>heeft iemand hier advies of tips over?</p><p>bedankt alvast!</p>

Geef je borstvoeding? Je kan overwegen de laatste voeding van 22:30 wat meer te geven en de voeding van 19 wat minder. Dan heeft ie echt een goede voeding voor de nacht én drinkt waarschijnlijk wat meer omdat hij ook echt trek heeft. Je kan deze ook nog 30 min verlaten zodat de nacht hopelijk wat op gaat schuiven en evt de nacht rekken met speentje, troosten etc. Zodat je het steeds per paar dagen bv 15 min opschuift. Anders kan je ook de nachtvoeding  steeds een beetje afbouwen.

Geef je borstvoeding? Je kan overwegen de laatste voeding van 22:30 wat meer te geven en de voeding van 19 wat minder. Dan heeft ie echt een goede voeding voor de nacht én drinkt waarschijnlijk wat meer omdat hij ook echt trek heeft. Je kan deze ook nog 30 min verlaten zodat de nacht hopelijk wat op gaat schuiven en evt de nacht rekken met speentje, troosten etc. Zodat je het steeds per paar dagen bv 15 min opschuift. Anders kan je ook de nachtvoeding  steeds een beetje afbouwen.

Misschien een vreemde vraag, maar waarom maken jullie hem wakker voor de late voeding? Bij ons is het vaak 8 of 9 uur en dan komt meneer vanzelf om een uur of 1-2 En dan weer om 5 of 6 uur. Ik laat hem een beetje het ritme bepalen.

8 weken is nog jong. Heel normaal om dan twee keer een voeding te willen. Ik zou hem gewoon voeden wanneer hij daar behoefte aan heeft en ook niet wakker maken voor een voeding. Veel baby's hebben hun eerste doorslaapmoment in de avond (van 19:00-01:00 bijvoorbeeld). 

Onze dochter is maandag 8 weken. Ik geef haar voeding tussen 20 en 21 uur afhankelijk van wat zij wilt. Dan naar boven in coosleeper slapen. Dan rond middernacht als ik zelf ga slapen maak ik haar wakker voor een voeding in bed, en dan weer verder slapen. Na de voeding rond middernacht zetten we geen wekker. De ene keer wil ze om half 3 weer eten, en soms pas weer om 06 uur. Ligt echt aan haar! Ik denk ook dat 8 weken nog te vroeg is voor echt een vast schema, honger=honger dus dan krijgt ze eten:)

Hey! Dat lijkt wel een beetje op het ritme van mijn baby bij 8 weken. Omdat ik zelf weer moeilijk in slaap viel rond 2-3 uur 's nachts, hebben we toentertijd haar ritme zelf aangepast naar het volgende: 
19:30 avondvoeding (afgekolfde melk in flesje) 
00:00 "droomvoeding"
Ze werd hierdoor niet vaker wakker 's nachts en niet meer wakker om 2/3 uur, wat wel fijn was. 
Ik hield het volgende aan: 
Als ze tussen 5:15-6:00 wakker werd, probeerde ik het te rekken tot 6:00. Als ze na 6:00 wakkeer werd, gaf ik wel een voeding. Voor 5:00 gaf ik ook een voeding. 
Ik geef trouwens borstvoeding.  
Nu, bij 14 weken proberen we de droomvoeding voorzichtig naar voren te halen, zodat de periode wat langer wordt dat ze slaapt.  

Terug
Bovenaan