nachtritme verstoord

hallo,

sinds ongeveer een week is heet nachtritme verstoord van onze linn. we hielden haar tot 22.00 uur bij ons ze sliep dan wel lekker bij ons op de arm. om 22.00 uur kreeg ze dan haar laatste fles en sliep door tot 8.00 als we geluk hadden tot 9.00   is er eigenlijk niets veranderd en toch word ze op verschillende tijden wakker en begint te huilen. als we haar de speen geven is het goed. ( had ze voorheen nooit in bed, alleen overdag) Als de speen niet uit haar mond vald voor ze weer in slaap is gevallen slaapt ze weer een tijdje door tot ze weer wakker word en weer om haar speen vraagt. eigenlijk willen we niet terug naar 's nachts voeden omdat ze daar al een hele tijd zonder kon en we dus bang worden dat het een gewoonte gaat worden en we iedere nacht eruit moeten en wie weet hoelang. niet alleen voor ons zelf maar we willen geen verwend kind. we zijn hier zo bang voor omdat het kind van onze vrienden heel erg verwend is gerakr door 's nachts te voeden en daardoor bij hun in bed mocht liggen.

hoe zouden jullie dit oplossen.

groetjes nancy en linn ( bijna 3 maanden)
 
Heeft ze misschien last van een sprongetje. Met ongeveer 12 weken is er een sprongetje volgens het boek Oei, ik groei!

Dan kunnen ze ook weer voor een nachtvoeding komen. Volgens het boek gaat het na de sprong weer over.
 
He hoi,

Het zou inderdaad wel eens een groeisprong kunnen zijn, mijn dochtertje van ruim 11 weken is ook aan het rommelen met haar slaapritme. Ze sliep al een tijdje lekker door tot 07.00 uur, vanaf 23.00 uur, maar werd de afgelopen dagen steeds eerder wakker.... half 5, 5 uur. Net nu ik weer moet gaan werken natuurlijk. Maar goed, vanmorgen was het 06.00 uur, dus het ergste leed lijkt al weer geleden. Ik heb haar zo lang mogelijk zoet gehouden met een speentje, net als jij, want het is volgens mij geen honger, anders zou ze daar geen genoegen mee nemen. Is ze ook wat onrustiger en huilerig, die van mij was dat wel een paar dagen, maar is sinds vandaag weer wat rustiger en slaapt meer overdag. Voor zolang als het duurt, de volgende groeisprong zal vast niet lang duren... Het leuke is wel dat ze na zo ´n periode weer meer kunnen, mijn meisje ontdekte vanmorgen bijvoorbeeld haar voetjes!!! Dus let daar ook op, geeft je weer energie als je ziet dat het ergens goed voor is geweest.

Jootje
 

Hoi mama van Lynn,

Sigrid gaat ook altijd met fopspeen naar bed en zodra deze eruit valt is het brullen. De ene nacht mist ze hem wel en de andere nacht niet. Maar als ze hem mist, dan kan of ik of mijn man het bed uit. Want ze blijft door mekkeren totdat ze hem weer heeft.
Toch ben ik blij dat ze een fopje gebruikt en niet haar duim of andere vinger(s). Want dat is veel moeilijker af te leren dan een fopspeen.
Sigrid is nu bijna 11 maanden en krijgt haar fopspeen alleen wanneer ze gaat slapen of overdag als troost (zoals nu,  want ze  is grieperig).

Wat betreft haar ritme. Met 3 maanden zie je idd dat ze vaak een regeldag/week hebben. Ik heb toen Sigrid dit had, stug vol gehouden aan "het reguliere schema". En na een paar dagen was het over. Ik zou als ze al geen nachtvoeding meer krijgt, niet zomaar nachts weer een voeding geven.  Dit bezorgt juist meer verwarring (mijn mening natuurlijk).Verder hebben wij Sigrid vanaf het begin gewoon  steeds in haar bedje gelegd wanneer het tijd was om te slapen, dus ik zou Lynn niet meer bij je houden tot een bepaalde tijd. Dit zou een begin kunnen zijn in de regelmaat met het slapen. Dus dat je moet laten merken dat de nacht is om te slapen. Hierin zou ik vanaf het begin heel consequent in zijn. De tip die mijn CB gaf is,  weinig of geen licht aan in de slaapkamer, laten weten dat je er even bent (door bijv. te zeggen, mama is bij je, we gaan slapen, tot morgen), eventueel  fopspeen geven  en dan weer weg gaan. Klinkt misschien heel erg streng, maar bij Sigrid werkte het wel.

Succes!
 
Terug
Bovenaan