Nachtrust

Hallo allemaal,

Onze zoon is bijna 8 maanden en sliep de eerste 4 - 5 maanden 's nachts er goed. Sinds die tijd gaat het erg op en neer. De ene nacht slaapt hij prima, de andere nacht moeten we er regelmatig uit, er zijn ook nachten dat hij wel 8x wakker wordt. Of een uur ligt te kletsen. Soms huilt hij, soms niet. Soms is alleen het speentje teruggeven voldoende, andere keren weer niet. Overdag slaapt hij prima (2 a 3 slaapjes). Hij ontwikkelt zich goed en eet prima. Om een uurtje of half 8 gaat hij naar bed en valt dan heerlijk in slaap. En dan is het maar afwachten hoe de nacht verloopt. We hebben al vanalles geprobeerd: laten huilen, troosten en we halen hem er ook niet uit. Maar goed, het breekt zo af en toe wel op. In mijn omgeving hoor ik alleen maar dat babytjes doorslapen, dus eigenlijk vroeg ik me af: zijn er mensen die dit verhaal herkennen? Als de gouden tip erbij zit, dan hoor ik die natuurlijk graag, maar eigenlijk verwacht ik dat niet. Een beetje herkenning doet vaak ook al goed, denk ik.

Groetjes
 
Ik herken het wel. Mijn zoon sliep de 3e en 4e maand lekker door van 8 tot 8 en nu al anderhalve maand lang wil hij gewoon niet meer doorslapen. Ik heb ook al vanalles geprobeert maar ik zie het ook niet meer wat ik moet doen. Ze zeggen dat je ze dan overdag wakker moet houden maar dan raakt ie weer oververmoeit en dat schiet ook niet op. Dan slaapt hij heel onrustig. Misschien dat het wel bij jou werkt. Ik weet het niet.
 
Hoi,

Dat is idd vermoeiend. Het kan te maken hebben met een ontwikkelings sprongetje. Rond deze tijd veranderd de wereld voor hem erg. Misschien net een nieuwe ontwikkeling doorgemaakt?

Ook begint de eenkennigheid en de verlatingsangst. Vaak dingen die zich s nachts uiten. Het enige wat je kan doen is er voor hem zijn hoe vermoeiend ook. Heb geen gouden tip helaas.

ZOu je kindje overdag niet wakker houden. Wel misschien kijken naar het slaap ritme. Niet te laat in de middag nog slapen.

Succes
 
hallo,
onze dochter is nu 8 maand. Slaapt meestal wel redelijk s` nachts. Speen er soms wel vaak uit. momenteel gaat het goed. (4 nachten) Ik denk maar zo, het is misschien maar een jaar of iets langer dat ze onrustig slapen. Het is ook wel logisch. Ze groeien van baby naar kleine dreumes. Er verandert elke keer zoveel voor de kleintjes in hun koppie. Dus ik denk dat het geen wonder is dat er periodes bij zitten dat ze weer slechter slapen. Zou zeker je kind overdag niet wakker houden.

succes
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad houd ik onze kleine man overdag niet wakker, hij laat ook duidelijk merken dat hij aan z'n slaapje toe is. En slapen is alleen maar goed voor hem. Ach ja, het gaat natuurlijk wel een keer over, maar zoals ik gisteren al schreef: het blijft wennen om zo moe te zijn. Voor de rest is het echt geweldig en genieten we volop van het ventje en de ontwikkelingen die hij doormaakt.

Groetjes en nogmaals bedankt. Fijn om te lezen en het weer even te relativeren :)
 
hoi ik wilde ook wat kwijt misschien hebn je er iets aan mijn dochter heeft dat namelijk als ze na een uur in bed s'avonds wakker wordt.
op buro zeiden ze wees heel consequent niet eruit halen dat duurt effe maar op een gegeven moment had ze echt wel door dat het geen spelletje was en nu gaat het steeds beter ik geef haar wat water en het speen heb ik aan een knuffel vast gemaakt en die vind ze vlekkeloos tegenwoordig is nl makkel;ijker te vinden.
Succes
 
Terug
Bovenaan