Nachtslaap en voeding

<p>Halloo,</p><p>Ik heb een dochtertje van bijna 10 weken. Ze is al ruim op gewicht en we voeden haar kunstvoeding op verzoek. Ze dronk 5x 200cc(incl schepjes), door cb afgeraden vanwege aanhoudende krampjes. Dus nu 5x 165cc, we hebben 1 avond 200cc gegeven voor de nacht en daar heeft ze van 21.30u tot 07.30u op geslapen. Dit was wel eenmalig haha... </p><p>We moeten haar vaker voor de 5e fles wakkermaken, maar dan drinkt ze eigenlijk niet goed. Als we de laatste fles weglaten dan heeft ze maar 4 flesjes.. ze zou volgens de formule 870cc per 24uur moeten binnenkrijgen maar dat haalt ze dan niet .. ik wilde vandaag dan proberen om ochtend en avondvoeding 230cc (plus schepjes) te geven en de andere 2 voedingen 200cc en dan hopen dat ze ertussen wat meer laat dan 4u.. ik wilde tussen 20.00u en 22.00u de laatste fles geven als ze dan wakker wordt maar vandaag lijkt ze wederom erg ontregeld.. om 07.45u 200cc gegeven. Sliep ze maar 1u30min. Daarna om 10.45u gevoed omdat ze aan het krijsen was, dit een flesje van 90cc omdat het me onwaarschijnlijk leek, en op het laatste van de fles viel ze in slaap.. toen heeft ze 1u45m en 30m geslapen. Uiteindelijk weer door krijsen Om 14.00u gevoed, hier dronk ze maar 170cc. Daarna in bed gelegd en ze slaapt gelukkig nog/weer.</p><p>Afgelopen week wordt ze echt super vaak wakker en ook huilen(dromen?)</p><p>Naar mijn idee had ze haar sprongetje al gehad, of ze ze al op haar nieuw sprongetje?</p><p>Ik lees overal zoveel u nachtslapen, maar vanaf hoelaat vinden ze het een nachtslaap? Meestal slaapt ze van 00.00u tot 05.30u en daarna valt ze in slaapt door de fopspeen. Deze moet ik wel meerdere keren weer indoen tot ongeveer 06.30u/07.00u</p><p>Hoe kan ik dit het beste aanpakken???</p>

Tja er valt weinig regel te zeggen over nachts slapen. Mijn dochtertje van nu 2 maanden slaapt sinds deze week nachts door. Ik voed haar om 21.00 voor het laatst en dan komt ze vaak rond 7.00. 
Mijn zoontje is pas van zijn nachtfles af toen hij ruim 1 jaar was. 
Ik zou zijn 5e flesje weglaten als hij dat toch niet echt drinkt, lekker laten doorslapen. Nadeel misschien dat hij nachts nog een keer komt Maarja, dat is met baby’s hè ? Gewoon een flesje geven op verzoek en zolang ze hun lijntjes qua groei aardig volgen gaat het heel goed! 

Ja ik ga dat nu ook proberen om haar tussen 20.00u en 22.00u een groter flesje te geven en dan kijken wat ze daarmee doet. Ja een nachtfles zou me niet echt uitmaken.. maar dat vaak wakker worden in de ochtend wel ?
Qua groei zit ze juist overal boven dus ze kan het wel hebben haha

230 is wel echt bizar veel hoor! 200 is al ontzettend veel voor zo'n kleintje. Je bent zo alleen het maagje aan het oprekken. Snap dat lang slapen fijn is, maar baby's komen nou eenmaal ook in de nacht. Voor voeding, speentje, knuffel. Ik denk dat je verwachting te hoog is voor een kindje van 10 weken. Ik zou gewoon die 165 aanhouden en je kindje volgen in behoefte. Als ze honger heeft komt ze echt wel. 
Ik heb mijn zoon nooit wakker gemaakt voor voeding. Hij ging eerst z'n lange slaap doen van 19.00 tot 2.00/3.00. Hij krijgt ook nooit meer dan 180 kunstvoeding. Dat is echt meer dan genoeg voor baby's onder een jaar
Voordat je denkt, wat een trut... Het is liever bedoelt dan het overkomt;) 

Nee ik snap je wel hoor! Vind het zelf ook wel veel.. maar omdat ze de laatste avondfles overslaat en dan maar 4 voedingen heeft.. ze zou volgens de formule 870cc in 24uur drinken. En met 4x 165cc komt ze daar totaal niet aan.. nachtvoeding vind k niet erg hoor maar ze slaapt nu 5 a 6u in de nacht dus vind het zonde als ze dat dan niet meer zou doen omdat ik haar te weinig zou voeden..

Het ene kindje heeft meer nodig dan de andere. Formules en schema's zijn gemaakt volgens een gemiddelde.
Wakker maken is ook zonde, zeker als ze toch niet echt wilt drinken. 
Merk je dat ze honger heeft met die 165? Anders zou ik dat echt aanhouden. Als je je zorgen maakt dat ze misschien afvalt, kan je extra wegen op het cb. Ze hebben daar vaak een dag waar je zomaar extra kan komen om te wegen. En anders vinden ze het echt niet erg als je gewoon een keer extra wilt checken. 
Als je merkt dat ze extra honger heeft kan je altijd nog een extra flesje geven of ophogen naar 180

Mijn zoon is 10 weken , en zit op 4 voedingen van 180 +6. Als wij hem wakker maken rond 22.00 a 23.00 drinkt hij m gewoon niet op! Dus laatste fles is tussen 19.00 a 20.00 uur. En dan wordt hij smorgens wakker tussen half 6 a half 7. En hier groeit hij goed op! 

230 moet je nooit geven, dit is voor 6 maanden al te veel. Laat staan voor 10 weken. Dit wordt ook echt afgeraden en staat niet eens op de verpakking van de voeding.

Langer dan 4 uur moet je er ook niet tussen willen laten overdag. Wanneer er structureel om de 4 uur wordt gedronken is dat het ritme overdag en als ze dan lang willen slapen is dat mooi meegenomen.
Ik zou haar voor de late fles niet wakker maken en kijken hoelaat ze zelf komt. Onze dochter sliep voor het eerst zonder late voeding met haar 5 maanden.
Vaak kwam ze daarna wel weer eens voor een voeding rond 3/4 uur maar sliep daarna weer verder.
Heb zelf altijd haar gevolgd en niet aan tijden vastgehouden.
Wel overdag (als zij wilde) de 4 uur aangehouden maar liet haar savonds liggen en de ene keer kwam ze rond 2 een andere keer pas rond 5.

Terug
Bovenaan