<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn zoontje is gisteren 10 weken ‘oud’ geworden ? Overdag slapen gaat goed, in eigen bedje, kinderwagen of soms bij mij op de bank. Hij maakt dan echt wel wat uren. Het slaapje rond etenstijd is vaak een minidutje maar dan kan hij er in ieder geval weer tegenaan tot de fles van 19.00. Daarna is hij onrustig en valt hij bij ons op de bank in slaap. Gedurende de avond slaapt hij dan ook onrustig en zo nu en dan moeten we hem even aaien om weer rustig te krijgen. Tussen 23.30/00.00 krijgt hij de laatste fles (180/6 Nutrilon Forte, op advies). </p><p>Dan wordt het iedere nacht weer spannend: de ene keer meldt hij zich om 05.00, afgelopen weekend sliep hij zomaar tot 06.15 en vannacht hoorde ik hem om 04.00. Honger heeft hij dan eigenlijk niet echt maar het lijkt alsof hij genegenheid zoekt. Daarna slaapt hij weer. Zijn er meer ouders die deze zeer wisselende nachtslaap herkennen? Hij zit nu op 5 flessen 180/6 per dag (07.30, 11.00, 15.15, 19.00, 23:30). Mijn dochter sliep met 10 weken precies tot een uur of 6 iedere dag en had niet zo’n wisselend nachtritme. Vraag me af wat ik hieraan kan doen. </p><p>Tips zijn welkom
</p>