Nachtslaap wisselt?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn zoontje is gisteren 10 weken ‘oud’ geworden ? Overdag slapen gaat goed, in eigen bedje, kinderwagen of soms bij mij op de bank. Hij maakt dan echt wel wat uren. Het slaapje rond etenstijd is vaak een minidutje maar dan kan hij er in ieder geval weer tegenaan tot de fles van 19.00. Daarna is hij onrustig en valt hij bij ons op de bank in slaap. Gedurende de avond slaapt hij dan ook onrustig en zo nu en dan moeten we hem even aaien om weer rustig te krijgen. Tussen 23.30/00.00 krijgt hij de laatste fles (180/6 Nutrilon Forte, op advies). </p><p>Dan wordt het iedere nacht weer spannend: de ene keer meldt hij zich om 05.00, afgelopen weekend sliep hij zomaar tot 06.15 en vannacht hoorde ik hem om 04.00. Honger heeft hij dan eigenlijk niet echt maar het lijkt alsof hij genegenheid zoekt. Daarna slaapt hij weer. Zijn er meer ouders die deze zeer wisselende nachtslaap herkennen? Hij zit nu op 5 flessen 180/6 per dag (07.30, 11.00, 15.15, 19.00, 23:30). Mijn dochter sliep met 10 weken precies tot een uur of 6 iedere dag en had niet zo’n wisselend nachtritme. Vraag me af wat ik hieraan kan doen. </p><p>Tips zijn welkom :)</p>

Uhh dit lijkt me wel normaal voor zo'n kleintje. Hier een meisje die tot 10 maanden bijna elke nacht wakker (een paar keer) wakker was, elke nacht op andere tijden. Ze kunnen geen klokkijken, dus de ene keer is het 3.00, de andere keer 5.00...
Dat hij s nachts wakker wordt is sowieso wel normaal met 10 weken. Als hij nog een voeding nodig heeft s nachts zou ik die ook gewoon geven.. hij is nog klein!! Het is onzin dat ze door zouden moeten slapen!

Ja hoor hier jongste van 14 weken ook telkens om andere tijd wakker in de nacht. Sowieso krijgt hij nog een keer een voeding, maar soms wordt hij ook om andere redenen wakker.
Wel kunnen we hem heerlijk sinds een aantal weken heerlijk  na de fles van rond 19.00 in zijn co sleeper leggen. Dus hebben we de avond weer beetje voor onszelf.

Ja hoor, paar nachten om 4 uur, toen om 3 uur, toen om 2 uur, afgelopen nacht ineens weer 2 keer, om half 1 en om half 5. Tja, alle uren die boven de 3 uur uitkomen (dus meer dan 3 uur na de laatste voeding) zijn cadeautjes als ze nog zo klein zijn;) 

Terug
Bovenaan