Nachtslaap

Dag allemaal,

Ik heb een zoontje van zes weken. Nu slaapt en eet hij goed. Echter heeft hij een nachtslaap van acht uur 's avonds tm vier uur in de ochtend. Vorige week was het van negen uur in de avond tm vijf uur in de ochtend.

Wakker maken voor de avondfles om elf uur heeft geen zin, dan slaapt hij ook tot vier uur door. Twee avonden geprobeerd nu...

Hebben jullie tips om dit te verzetten. Hier ben ik natuurlijk al super blij mee, maar als hij zolang kan slapen kan hij dat volgens mij ook op andere tijden. Het probleem is dan ook dat hij om vier uur aan de dag begint en dan om de drie, vier uur een fles wil. Resultaat ik ben om zeven uur in de avond door mijn flessen heen. En hij heeft bijna 6x 150 op en dan is eigenlijk al teveel.

Bedankt alvast
 
Wat een luxe zeg dat je zoontje al zo lang slaapt! :p Maar ik snap inderdaad dat het vervelende tijden zijn.Wij hadden dit probleem eerst ook, maar dat heeft zich gelukkig vanzelf opgelost. Je zou misschien kunnen proberen om de flessen iedere dag 5-10 minuten later te geven. Hopelijk komt je zoontje dan zo langzaam in een ander ritme terecht.
 
Wat je kunt doen is de avondfles en ochtendfles verhogen. Ik had hetzelfde probleem namelijk en ben toen die 2 flessen gaan verhogen.

Dani heeft sinds dat ze 6 weken is 4 voedingen. 2x 180+6 tussendoor en de ochtend/avond 210+7. Sinds een 1 mnd heeft ze in de ochtendfles 2 eetlepels rijstebloem en zij krijgt fruit en groente nu (5 mnd is ze)

Hopelijk snapt je zoontje vanzelf en verlegt hij zijn tijden,  maar dit is heel herkenbaar hoor! Dani snapte het ineens ze slaapt al vanaf 3 wk oud door dus ik klaag niet hihi

Groetjes
 
Misschien een stomme vraag, maar als eerste fles rekenen jullie de fles van in mijn geval de fles van vier uur toch.

Ik twijfel steeds namelijk dat de ochtend fles is of de nacht fles.
 
Nee de ochtend is bij mij vanaf 7.00, maar als jou zoon de dag dan begint dan zou ik die van 4.00 als ochtend beschouwen! En uiteindelijk verlegt hij die tijd naar 5.00 en later...ook wel eens geprobeerd te rekken?? Met een tutje? Zo heb ik dat gedaan hihi
 
Die van ons werd ook rond die tijd wakker. Ik rekende 07.00/08.00 uur pas als 'ochtend'. Dus als hij dan in de nacht om 4 uur kwam kreeg hij een extra flesje. Eerst van 120 en later van 90. Tot hij 3 maanden was. Toen sliep hij ineens van 21.00 tot 08.00 uur door. Ik heb de regels van de voeding met een korreltje zout genomen. Het zijn immers richtlijnen! Doen waar jij je prettig bij voelt lijkt me.
 
Ons zoontje krijgt om 19.00 een fles en dan gaat hij naar bed en doen we een slaapritueeltje. Dan krijgt hij om 23.00 nog een fles met meer +/- 20 cc meer (overdag 130cc, 23.00 150cc)  en daarna slaapt hij tot 07.30.

Wij hadden eerst ook het ritme van 21.30 tot +/- 4.30......

Toen wij het hebben omgegooid naar dit ritme heeft het ruim een week geduurd voordat hij er aan gewend was. Maar babytjes hebben wel even de tijd nodig om aan een ander ritme te wennen.

Ik zou dus zeggen even volhouden dan komt het vanzelf goed.
 
Hallo allemaal. Ik ben beginnende moeder. Me zoontje van 2 maanden heeft vele kast van krampjes en slaapt heel kort. De krampjes heeft hij met name de hele nacht door. En dat onderbreekt zijn slaap heb ik het gevoel. Ik ben hiermee naar de huisarts geweest en de ggd. Maar de tips en adviezen hebben niet geholpen. Het is voor ons Nu heel zwaar omdat we niet slapen in de nacht. De vermoeidheid slaat toe en ben wanhopig aan het worden. Ik heb geprobeerd laten liggen en huilen lukt niet. Ik ben nieuwe in de moederschap en ben vaak vang dat er iets is met hem. Is het normaal dat baby van twee maanden zo slcht slaapt? Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan