Nachtvoeding 11 mnd

Goedemorgen. Onze dochter van 11 maanden krijgt nog steeds een nachtfles (pepti) als ze snachts wakker wordt. Na de nachtfles viel ze altijd weer in slaap en sliep ze door tot 6 a 7 uur sochtends, perfect. Het was lange tijd geen probleem, maar nu wordt ze niet rustiger na een fles, valt ze erna niet meer (meteen) in slaap en wordt ze om 5 uur wakker met een enorme poepluier. Daarna slaapt ze niet meer.

Ik denk dat de nachtfles weg moet en dat we haar moeten troosten ipv voeden snachts. Maar daar denkt mijn man anders over; die geeft het liefst 2 tot 3 flessen tot ze stopt met huilen.

Daarom vraag ik het maar aan het Forum :)

Tot wanneer kreeg jullie kindje een nachtfles? Kan de fles de oorzaak zijn van het vroege wakker worden en de poepluier?

Nog ter informatie ons schema;
Ochtendslaapje: 9:30 uur
Fruit: 10:00 uur
Brood en fles 180 ml: 11:30 uur
Slapen 13:00 uur tot 15:00 uur
Fles 180 ml: 15:00 uur
Groente en aardappels: 16:30 uur
Laatste fles 180 ml om 18:15 uur
Naar bed 18:30 uur

Groetjes Maaike
 
nachtvoeding zou echt niet nodig meer moeten zijn. Onze zoon (11mnd) heeft deze sinds dat hij 6 maanden oud is al niet meer. Hier was het op den duur geen honger maar zuigbehoefte. Hij slaapt heerlijk door. Als hij snachts wat rommelt of huilt geef ik een speentje. (Overdag slaapt hij zonder) en hij heeft een knuffel die muziek gaat spelen als hij geluid maakt. Dit helpt ook om (weer) in slaap te vallen en/of door te slapen. Een hele leuke luiaard met slaapmuts op en een lampje.
Hij slaapt van 19 uur tot 6 a 7 uur. Dan fles 180ml en boterham. 9:30 fruit en water. 10 tot 11:30 slapen. 12:00 180ml fles en boterham. 14:30 water en wat lekkers. 15:00 tot 16:30 slapen. 17:00 eten en water. 18:30 210ml fles , tanden poetsen en naar bed. 
Fles zou echt niet nodig moeten zijn meer. 
 
Terug
Bovenaan