nachtvoeding advies gevraagd

Goedemorgen,

Graag zou ik jullie advies willen vragen betreft de nachtvoeding. Overdag hebben we nu een fijn ritme maar 's avonds/'s nachts ben ik nog wat 'zoekende'. Mijn zoon is nu 2 maanden oud en een tevreden baby. Hij krijgt flesvoeding. 7.00 de eerste fles van 150, 11.00 150, 13.00 150, 18.00 120 en om 20.00 90, waarna hij naar bed gaat.

Nu zet ik om 23.30 mijn wekker om hem de laatste fles van 150 te geven maar ik moet hem hier wel voor wakker maken. Zou ik hem laten liggen komt hij zelf om 4 uur en heeft hij dus van 20.00 tot 4.00 geslapen.

Als ik hem wel de fles van 23.30 geeft wordt hij om 5.30 weer wakker. Hij redt het dan wel zonder voeding tot 7 uur. Vaak geef ik hem zijn speentje en valt hij weer in slaap. Vorige week een paar nachten gehad dat hij wel mooi doorsliep tot 7.00 maar sinds het weekend is hij dus weer standaard rond 5.30 even wakker.

Mijn conclusie hieruit is dat hij begin van de nacht wel een 'lange' nacht kan maken maar later in de nacht wat minder. Ik vraag me af wat wijsheid is, hem zelf laten komen in de nacht en proberen van 4.00 uur steeds wat later te maken zodat we naar een lange nacht toewerken. En dan 's avonds dus wat meer voeding geven.

Of wel om 23.30 de laatste fles en dit steeds verder terug te brengen naar 23.00/22.30/22.00...enz.

Graag vraag ik jullie mening en advies! Groetjes Angelique
 
best is altijd om ze te laten slapen, want van 20.00 tot 4.00 is al heel goed! :D

misschien inderdaad wel de laatste fles wat verhogen of zwaarder maken want het lijkt me wat weinig in vergelijking met de rest van de dag..

veel succes! :)
 
Bedankt voor je reactie! Ben inderdaad ook van mening dat als ze slapen om ze lekker te laten slapen vandaar mijn twijfel.. het liefst zie ik natuurlijk dat hij van 23.30 tot 7.00 slaapt ipv van 20.00 tot 4.00 maar het zijn geen robots he ;)

fles van 20.00 uur was meer bedoeld als een soort tussenvoeding om het tot 23.30 te redden, maar wat ik dan misschien kan doen is daar gewoon een volledige voeding van maken zodat hij de nacht door kan komen..
 
Herkenbaar



Ik zou alle voedingen 150 aanbieden en hem laten slapen als hij slaapt.

Wij hebben onze dame met 6 weken ook niet (meer) wakker gemaakt. O.a. door dat weekje dat ze nog wel kwam om 4 uur haar dan een speentje te geven en een aai over d'r bol en dan weer slapen. Na een week werd ze niet meer wakker snachts om 4.



Succes

 
Hier had ik het zelfde verhaal.

toch ben ik hem wakker gaan maken voor de 23:00 voeding. Op advies van het consultatiebureau de voedingen overdag gaan ophogen. Als ze overdag genoeg voeding krijgen gaan ze vanzelf de nachten langer door slapen.

En dat heeft gewerkt hij slaapt nu van 23:00 uur tot 6:00/6:30 uur

hij is nu 11 weken oud

krijgt forte voeding 180cc+6 scheppen
 
bedankt voor jullie reacties.

Kate Ann, hoelaat krijgt jouw dochter dan de laatste fles?

nu een paar dagen al een lekker ritme gevonden voor de avonden/nachten. hij krijgt nu de avond om 19.00 150 en ik maak hem om 23.00 wakker voor een fles van 180. hij slaapt dan door tot 7 uur! :) overdag redt hij het nog met voedingen van 150 maar ik denk dat dat niet heel lang meer gaat duren voor we op 180 zitten.
 
Terug
Bovenaan