Nachtvoeding afbouwen

<p>Hoi,<br /><br />Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn zoontje is nu 1 jaar oud en ik zou graag zijn nachtvoeding willen afbouwen. Ik geef borstvoeding. Op het cb adviseren ze cold turkey te stoppen en dan te laten huilen. Prima, maar mijn zoontje zet als hij overstuur is zijn adem op slot en valt dan flauw. Vooral als hij hongerig en moe is, dus ik zie die methode niet zitten. Hebben jullie tips om de nachtvoeding op een andere manier af te bouwen? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Of hebben jullie ervoor gekozen om het gewoon af te wachten (en hoe lang duurde dat?)<br /><br />Groet!</p>

Wij hebben gewoon afgewacht en toen ons zoontje bijna een jaar was werd hij ineens niet meer wakker. Moet er wel bij zeggen dat hij toen sowieso geen borstvoeding meer wilde... (dat vond ik dan wel weer jammer ;-) )

Hoi,
Ik vind het een raar avies van het CB. Moet je je eens verplaatsen in dat kleintje. Steeds gewend lekker bij je te kunnen drinken en ineens mag het niet meer en moet hij maar blijven huilen. Ik hoop dat je het niet opvolgt! Mijn kindje krijgt om 19 uur een fles kunstvoeding en slaapt dan door. Zou dat wat zijn? KV schijnt beter te vullen. 
Succes

Hoi gebruiker, zo denk ik er ook over! Ze adviseerden het laten huilen ook al toen hij 4 weken oud was (!) echt ongelofelijk. Nooit gedaan en was het ook niet van plan! En daarnaast kan het bij hem denk ik ook gewoon niet. Kunstvoeding hebben we geprobeerd, zelfs met papfles om 11 uur savons, maar hij leek daar alleen maar sneller honger van te krijgen. Wel bedankt voor de tip :) 

Abena, ik hoop eigenlijk ook dat hij uit zichzelf gaat stoppen! 

Ik denk dat het wel een keer stopt, of misschien water geven als hij wakker word in de nacht? Me zoon heeft ook heel lang nacht voeding gehad, toen hij 10 maanden was stopte het opeens en hij sliep door. Hij werd wel heel vroeg wakker in de ochtend voor voeding. Wat ik ook deed was heel weing melk geven iedere keer als hij wakker werd. 
Krijgt je Zoon overdag genoeg binnen qua voeding? Misschien heeft hij toch wel echt honger in de nacht. 

Terug
Bovenaan