Nachtvoeding afbouwen

Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie tips voor ons hebben! Ons zoontje is 4 maanden en zit sinds deze week op 180/6, nu heb ik begrepen dat hij dan eigenlijk maximaal 5 flessen mag en in de nacht de fles zou moeten laten vallen. Alleen nu komt hij in de nacht nog wel, we proberen hem dan eerst weer in slaap te krijgen, alleen komt hij toch snel weer. We geven hem dan 90ml maar daar neemt hij niet echt genoegen mee en valt dan niet meer goed in slaap.
Hij krijgt in de ochtend zijn eerste fles rond 06:30/06:45 ivm opvang en werk. Ik wil hem dan niet rond 3/4 een volledige fles geven. Hebben jullie tips hoe de nachtvoeding af te bouwen? En is het heel erg als hij nog in de nacht krijgt nu? Bedankt alvast!

Ps: zijn voeding is al ingedikt met johannesbroodpitmeel ivm reflux
 
Het zijn allemaal maar richtlijnen. Als hij erom vraagt en anders niet lekker slaapt, dan heeft hij het kennelijk nodig. Mijn dochter liet met de komst van vaste voedingen over de periode van een paar maanden tijd de ene na de andere voeding zelf verminderen/vallen. Zat rond 5/6 mnd ook een tijdje over de liter heen. Die regel is sowieso al een beetje achterhaald. Voedingscentrum adviseert zelfs op verzoek, ook met flesvoeding. Je kunt gewoon je kindje volgen. 
Mijn dochter heeft tot 8 maanden volledige nachtvoedingen gedronken en daarna tot 1,5 jaar een 60 ml flesje wanneer nodig, wat toch nog meerdere keren per week was. Veel relaxter dan heen en weer lopen naar een baby die eigenlijk gewoon honger heeft. Iedereen slaapt dan snel weer verder.
 
Mijn dochter van bijna 9 maanden drinkt nog steeds een flesje of om 23.30 of om 2.30. afhankelijk van wanneer ze komt ☺️
Ik ben van mening dat als je kleine er om vraagt hij/zij het nodig heeft ? ik probeer nu wel de flesjes wat kleiner te maken wanneer ze later komt .. zodat ze ook gewoon haar ontbijt lekker drinkt ☺️
 
Dank jullie wel voor de reacties en tips :) idd niet meteen halveren, daar nam meneer ook geen genoegen mee vannacht haha! CB gaf ook als tip door bijv 150 water te geven en dan 4 scheppen ipv 5. Maar als hij tijdelijk 180 in de nacht drinkt kan t geen kwaad, als t maar niet weken/maanden lang is.. dan wordt het een big boy hahaha!
 
Tot een jaar is het vrij normaal om nog een nachtvoeding te geven hoor. Laat je niet gek maken door alle richtlijnen en de enkele kindjes die wel eerder doorslapen. Strijd aangaan om een flesje te minderen is veel intensiever dan gewoon dat flesje geven. En op een dag slaapt je kindje zelf ineens door, wanneer hij daar zelf aan toe is.
 
[quote quote=10538403]Dank jullie wel voor de reacties en tips :) idd niet meteen halveren, daar nam meneer ook geen genoegen mee vannacht haha! CB gaf ook als tip door bijv 150 water te geven en dan 4 scheppen ipv 5. Maar als hij tijdelijk 180 in de nacht drinkt kan t geen kwaad, als t maar niet weken/maanden lang is.. dan wordt het een big boy hahaha![/quote]
O dat is wel een goed idee ?
 
[quote quote=10538440]Tot een jaar is het vrij normaal om nog een nachtvoeding te geven hoor. Laat je niet gek maken door alle richtlijnen en de enkele kindjes die wel eerder doorslapen. Strijd aangaan om een flesje te minderen is veel intensiever dan gewoon dat flesje geven. En op een dag slaapt je kindje zelf ineens door, wanneer hij daar zelf aan toe is.[/quote]Ja dat is ook zo, ik heb me nooit kunnen bedenken dat er een soort “strijd” is ofzo… iedereen vraagt maar; slaapt jouw kleine al door!? Nog niet?! … en dan denk ik ja, m’n kleine had ook n beetje moeizame start ben blij dat ie überhaupt al slaapt, dat is ook wel anders geweest. ?
 
Terug
Bovenaan