Nachtvoeding baby 5,5 maand = 9 kilo

Mijn baby is nu 5,5 maand en komt nog steeds om 11 uur, 3 uur en om 6 uur voor borstvoeding.. CB zegt dat hij dit niet persee nodig heeft omdat hij genoeg weegt. 8,9 kilo om precies te zijn! Het is een lekker bol mannetje!

Ik heb alles al geprobeerd, maar het is gewoon geen doorslaper. Rekken met een speen is 1,5 uur huilen.. soms lukt het wel een uurtje en slaapt hij nog even verder.

Ouders die hier ervaringen mee hebben?
Wen ik hem niet teveel aan nachtvoedingen? Of komt het echt goed en vallen ze vanzelf weg.. hij wordt steeds ouder, maar zie weinig progressie helaas!

Mijn ervaring is dat doorslapen echt vanzelf komt. Onze jongens hebben ook tot ruim 11 maanden 1 of 2 nachtvoedingen nodig gehad. Bij de oudste heb ik ook geprobeerd om er vanaf te komen, omdat hij het volgens het CB niet nodig zou hebben. Nou, dat werkte echt niet. Elke baby is anders en hij had het gewoon nodig. Tot hij er rond 11 maanden zelf mee stopte en ging doorslapen. 
Dus laat je vooral niet leiden door CB of anderen die vinden dat je baby het niet nodig heeft. Als jij merkt dat je baby het wel nodig heeft, dan is dat zo. Pas als je baby ouder dan een jaar is en het nog steeds zo is, zou ik gaan kijken of het gewenning is.

Hoi,
Bij mij zeiden ze ook vanalles over de voedingen bij mijn oudste. Hij moest nog maar 5 keer eten (at toen 8 keer) en het moest minstens 150 ml zijn. Ik had bv en wist niet hoeveel erin ging, maar uit de fles was het nooit meer dan 120.... Baby:s trekken gewoon hun eigen plan. Mijn oudste heeft nog 2 voedingen 's nachts gehad tot hij 1,5 jaar was. Mijn jongste was er klaar mee na 9 maanden. Baby's geven zelf goed aan waar ze behoefte aan hebben en zeker met bv kan het zijn dat ze langer 's nachts komen. 
Ik geloof niet zo in gewenning. Bij mij zijn de kinderen er steeds uit zichzelf en op hun eigen tijd mee opgehouden en mijn kinderen slapen sindsdien echt de hele nacht door. Ik hoef er echt nooit uit, zelfs niet voor een speen ofzo.

CB zegt altijd van alles op basis van grafieken van een gemiddeld kind, niet ieder kindje is het zelfde.
Het doorslapen dat komt vanzelf wel goed. Mijn dochter is nu 2,5 en word soms in de nacht nog steeds wakker voor een flesje melk, ze vind het heerlijk en het is maar een fase waar ze vanzelf mee ophoud.

Terug
Bovenaan