nachtvoeding ft. ochtendvoeding!!!

Hoi meiden,

Misschien kunnen jullie ons helpen. Xavio is nu 3 weken oud en we mogen 6 flessen geven van 160 CC per dag. Wij willen graag wat regelmaat aanbrengen. Wij dachten zelf een beetje zo:

07:00 =  fles 1
11:00 = fles 2
15:00 = fles 3
19:00 = fles 4
23:00  = fles 5
?             = fles 6

Meestal komt Xavio om ongeveer 4:30 a 05:00 uur. Om dan weer om 07:00 uur een fles te geven lijkt mij een beetje vroeg. Zelf komt hij pas weer om 09:00 uur of later. Maar dan loopt de schema weer voor geen meter en kunnen we geen regelmaat inbrengen.
De fles die hij 's nachts krijgt drinkt hij vaak maar 90 CC omdat hij zo moe is. Betekend dit dat hij de nachtvoeding aan het afbouwen is?

Ik hoop dat jullie weten hoe ik regelmaat kan inbouwen en of een kloppende schema kan maken.

Gr Amber en Xavio
 
Zelf heb ik dit schema ook toegepast maar als mijn zoon Duran pas na 5 uur kwam, dan probeerde ik ( dmv fopspeen) het te rekken naar 6 à 7 uur. dat gebeurde 2 keer en toen sliep hij door! Kwam hij voor 5 uur dan maakte ik hem 's ochtends voor de 7 uur fles gewoon wakker zodat de schema niet te veel in de war raakte, regelmaat is natuurlijk niet elke dag op een ander tijdstip de fles.
 Maar zoals ik altijd al zeg je moet toch doen wat je eigen gevoel je ingeeft want jij bent zijn moeder! Inmiddels is mijn zoon 4 maand en krijgt hij 4 flessen van 210 tot 250cc en slaapt hij dus door van 8 uur 's avonds tot 7 à 8 uur 's ochtends
        Groetjes Yvonne
 
Hoi,

Mijn dochtertje is nu 8 mnd oud en ik heb vanaf haar geborte gewoon min of meer op verzoek (ook fles) eten gegeven. De eerste tijd heb je nog niet een schema die komt pas later. Mijn dochtertje was, al een paar weken na haar geborte, om 9.00 wakker dus toen kreeg ze haar eerste fles en dan min of meer om de 3 uur. Ik maakte haar nooit wakker voor het voeding. Dus de schema bij 1 mnd was ong zo: 9.00, 11.30/12.00, 15.00, 18.00, 20.30 en dan rond de 23.00/23.30. Deze schema was in overleg met de CB.

Maar mijn advies aan jou is, gebruik je verstand en je doet niks verkeerd en je kindje komt niks te kort.

Liefs,
Katje
 
Terug
Bovenaan